موج نگرانی از سیاست‌های ترامپ در میان حجاج



   اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,حج

حتی در مهم‌ترین و مقدس‌ترین روزهای سال برای مسلمانان، حجاج نمی‌توانند نگرانی خود را از سیاست‌های اسلام ستیزانه «دونالد ترامپ» پنهان کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در میان حجاج امسال بویژه افرادی که از کشورهای آمریکا، کانادا و بریتانیا برای ادای فریضه حج به عربستان سفر کرده‌اند، صحبت از مواضع متخاصمانه «دونالد ترامپ» در قبال مسلمانان و مهاجران یه یکی از داغ‌ترین مباحث تبدیل شده است.

 

«یاسر القدهی»، دانشمند مسلمان که برای چهاردهمین‌بار از تنسی آمریکا به مراسم حج آمده می‌گوید: مردم آزرده، عصبانی، غمگین و کمی نگران هستند. کسی را نمیشناسم که از دولت و شرایط کنونی آمریکا رضایت داشته باشد، هیچ‌کس و نه حتی یک نفر در میان این خیل عظیم حجاج. «ترامپ» در رقابت‌های انتخاباتی طرح جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را پیشنهاد داد و زمانی که به کاخ سفید رسید، دستور ممنوعیت موقت سفر اتباع چند کشوراسلامی با جمعیت عمدتا مسلمانان را صادر کرد که این فرمان توسط دادگاه‌های ایالتی به عنوان یک فرمان تبعیض‌آمیز رد شد.

 

دولت آمریکا هرگونه قصد و نیتی را در جهت تبعیض مذهبی در فرمان مهاجرتی رد کرد و مدعی شد این تصمیم صرفا بر اساس اقدامات امنیت ملی انجام شده است، اما صحبت‌های «ترامپ» درباره تهدیدهایی که "اسلام افراطی" به همراه دارد، موجب آزرده خاطر کردن بیش از سه میلیون مسلمانی شده که به صورت صلح‌آمیزی در آمریکا آداب اسلامی خود را پیگیری می‌کنند.

 

بسیاری از مسلمانان در آمریکا معتقدند موضع‌گیری رئیس جمهور این کشور باعت ایجاد جوی شده که برخی تصور می‌کنند می‌توانند بدون هیچ مجازاتی به مسلمانان حمله کنند و یا آنها را مورد تبعیض قرار دهند.

 

«وجاهات علی»، یکی دیگر از آمریکایی‌های حاضر در مراسم حج امسال می‌گوید: دوستانم از من خواستند که در حج برای آمریکا دعا کنم و دیگر حجاجی که ملاقات کردم نیز ابزار امیدواری کردند شرایط در آمریکا بهبود یابد.

 

«آنیسا آبیدن» از حجاج مالزیایی نیز اظهار کرد از گزارش‌های افزایش خشونت علیه مسلمانان در خیابان‌های آمریکا به بهانه داشتن حجاب و یا ریش نگران است.

 

«یوسف بادات»، از روحانیون مشغول در شهر تورنتو کانادا نیز به رویترز گفت: امروز مسلمانان سراسر جهان از شرایط سیاسی متفاوت آگاه هستند. مسلمانان با همکاری هم در تلاش هستند تا تصویر بهتری از خود ایجاد کنند، چرا که بیشتر مواقع پوشش‌های خبری مرتبط با داعش و این چینین گروه‌های تکفیری است.

 

«بهاء الدین»، یکی از زائران حج امسال که از گرجستان آمده معتقد است: هرگونه نسبت دادن تروریسم به مسلمانان باید متوقف شود. خداوند به ما عقل و زبان داده، بنابراین می‌توانیم یکدیگر را درک کنیم و درباره مشکلات‌مان صحب کنیم، در غیر این صورت مثل حیوانات با هم جنگ می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------