پیش‌بینی بارش‌های بهتر پاییزی در اصفهان



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,بارش‌

معاون توسعه و پیش‌بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان گفت: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بیشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد. 

نوید حاج بابایی در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: عمده بارش‌های پاییزی امسال بدون تاخیر و از نیمه دوم آبان ماه و بیشتر از آذر ماه آغاز خواهد شد و بیشترین بارش‌ها در مناطق غربی استان و سرچشمه‌های زاینده رود خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه این بارش‌ها به هیچ عنوان جبران کننده کم بارشی سال‌های گذشته نخواهد بود، ادامه داد: خوشبختانه وضعیت بارش در پاییز امسال نسبت به سال گذشته بهتر و مشابه میانگین بلند مدت است.

 

معاون توسعه و پیش بینی تحقیقات هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیشترین کاهش بارش نسبت به بلند مدت در شرق اصفهان و مرکز استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: بارش‌ها در این مناطق بیش از40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

 

حاج بابایی با بیان اینکه بیشترین خشکسالی هیدرولوژیک در مرکز استان و شرق اصفهان اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: 95 درصد مساحت اصفهان درگیر خشکسالی است. 23 درصد مساحت استان خشکسالی خفیف، 38 درصد خشکسالی متوسط و 30 درصد خشکسالی شدید و چهار درصد استان را خشکسالی بسیار شدید فرا گرفته است.

 

وی افزود: با توجه به شرایط خشکسالی در استان هرگونه توسعه ای در زمینه کشاورزی و صنعتی باید با توجه به کمبود بارش و واقعیت‌های اقلیم هر منطقه و شرایط خشکسالی، طراحی و اجرا شود در غیر این صورت حتی با دریافت بارش‌های نرمال در سال 96، مشکلات ایجاد شده در بخش آب استان برطرف نشده و شدیدتر نیز خواهد شد و تمام برنامه ریزی‌ها باید با رویکرد کمبود آب و خشکسالی قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------