وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان حادثه دیده کمربند نبسته بودند/تقصیر آموزش و پرورش است



  اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی  ,وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درخصوص حادثه اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت: تقصیر آموزش و پرورش است، ما ریاضی و فیزیک را به دانش آموزان خوب یاد داده ایم اما محافظت و ایمنی را به آنها نیاموخته ایم.

به گزارش مهر, سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در  نشست هم اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی حوزه های ستادی و استانی با عرض به مناسبت جان باختگان تعدادی از دانش آموزان گفت:صبح امروز جلسه ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ی حادثه دانش آموزان هرمزگانی داشتیم.

 

وی افزود: گسترگی جامعه ذینفعان آموزش و پرورش مشابهی در دیگر دستگاهها ندارد. توقعات از آموزش و پرورش بسیار بالاست. کوچکترین تصمیم گیری در این وزارتخانه  تاثیرات زیادی  در جامعه دارد.

 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  کوچکترین تصمیم در آموزش و پرورش،میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و این جمعیت  در تایید یا نقد آن اظهار نظر می شود. 

 

بطحایی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف کم توجهی به روابط عمومی ها بوده است. در دنیایی زندگی می کنیم که رسانه ها در مناسبات اجتماعی نقش بازی می‌کنند و در کمترین زمان ممکن حجم وسیع از اخبار از گوشه ای به گوشه دیگر دنیا می رود. 

 

بطحایی بیات کرد:  از اوایل مهر ماه بستری برای آموزش ایجاد می شود تا روابط عمومی ها به روز شوند. موفقیت سازمان ها در گروی وجود روابط عمومی چالاک و توانمند است. 

 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز صحبت از سواد رسانه ای به میان آمده است و اگر کسی  سواد رسانه ای نداشته باشد یک فرد منزوی است. امروز در آموزش و پرورش به دنبال ایجاد معرفت رسانه ای هستیم که فراتر از سواد رسانه ای است. همچنین باید آموزش ها به روز باشد. روش های سنتی برای روابط عمومی دیگر پاسخگو نیست.

 

بطحایی با بیان اینکه فرزندان ما استفاده از شبکه های مجازی و وسایل ارتباطی را به خوبی می دانند گفت: فرزندان ما نمی توانند خودشان را در برابر هجمه های فضای مجازی محافظت کنند. باید به سواد رسانه ای مجهز باشیم تا فرزندانمان در برابر این هجوم بنیان فکن که فرهنگ جامعه را هدف گرفته از خود صیانت کنند. 

 

وی تصریح کرد: متاسفانه به فرزندان خود یاد نداده ایم چگونه خود را در برابر خطر محافظت کنند. در همین حادثه داراب به گفته ی کارشناسان  اگر داتش آموزان کمربند ایمنی بسته بودند اتفاقی در این ابعاد نمی افتاد، زیرا اتوبوس فقط واژگون شده بود و پس ازاینکه جرثقیل آوردند اتوبوس با چرخ های خود حرکت کرد.

 

وی گفت: تقصیر آموزش و پرورش است، ما ریاضی و فیزیک را به دانش آموزان خوب یاد داده ایم اما محافظت و ایمنی را به آنها نیاموخته ایم. یاد نمی دهیم که چگونه در معرض خطرند خود را صیانت کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------