آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون تعیین‌تکلیف تابعیت فرزندان حاصل ازازدواج زنان‌ایرانی با مردان‌خارجی



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,ازدواج زنان‌ایرانی با مردان‌خارجی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آخرین وضعیت رسیدگی به طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تشریح کرد. 

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: در حال حاضر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این موضوع را با اولویت در دستور کار خود قرار داده و عمده اصلاحی هم که در این طرح مطرح شده این است که فرزندان مادران ایرانی و پدران غیرایرانی هم بتوانند با رعایت شرایط ساده تر تابعیت ایران را پذیرفته و ایرانی محسوب شوند.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: این مسئله قبلا هم وجود داشته اما مشکلات و موانعی در مسیر این موضوع بوده که امکان تحقق آن را فراهم نکرده است. به عنوان مثال فرزندی که از پدر افغانی یا مادر ایرانی متولد شده باشد بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی باید موضوع تابعیت خود را روشن کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در واقع این فرد باید به افغانستان رفته و اقدامات لازم را به عمل آورد که این کار برای فردی که از ابتدای تولد در ایران بوده کار مشکلی است. از طرفی مقامات اطلاعاتی و امنیتی هم باید نسبت به این موضوع بررسی لازم را انجام دهند.

 

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: بنابراین مشکلات زیادی در این زمینه به وجود آمده که ما در تلاش هستیم در کمیسیون راه‌حل‌های ساده‌تری را بیابیم. به عنوان مثال یکی از موضوعاتی که در این زمینه مطرح شد این بود که اگر فردی برود و در یک دفترخانه‌ای اعلام کند که تابعیت کشور پدرش را ترک کرده ما باید آن را بپذیریم و دیگر نیازی به طی مراحلی مانند کنسولگری‌ها نباشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------