عضو سابق شورای شهر: منابع و مصالح شهرداری دچار عدم تعادل و عدم توازن است/ درآمدها و هزینه ها با هم جور نیست



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,احمد حکیمی پور

از قانون می توان هم برای حل مشکل استفاده کرد و هم برای فرار از مشکل.

احمد حکیمی پور سیاستمدار اصلاح طلب در خصوص تعامل شورای پنجم و شهرداری گفت: عده‌ای  هستند که نان‌شان در اختلاف بین شورا و شهرداری است. باید این حفره را بست در حال حاضر بهترین فرصت برای یک تعامل خوب بین مدیریت شهرداری با دولت، مجلس و قوه قضائیه برقرار است. 

 

عضو اولین و چهارمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با عصر ایران ادامه داد: در حال حاضر شورا و شهرداری از یک جریان هستند و طبیعتا انتظار مردم مشاهده بالاترین سطح هماهنگی در مدیریت شهری است. جریان اصلاحات همزمان با انتخاب لیست امید برنامه های مورد نظر خود را نیز معین می کند و طبیعتا از همان ابتدا با توجه ویژه به برنامه و اولویت های مشخص شده ای که در زمان انتخابات بیان شده چالش ها و رویکردهایی که باید در نظر بگیرند، معلوم است. 

 

وی افزود: به عنوان تجربه در دو دوره ای که در شورا حضور داشتم، تفاوتی نمی کندشورا یکدست اصلاح طلب باشد یا از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب در آن حضور داشته باشند بلکه بزرگترین آسیب و حفره در مدیریت شهری روابط بین شورا و شهرداری است که اگر درست به آن دقت نشده و سازنده و تعالی بخش پیش نرود فرصت بدست امده تهدید محسوب می شود اما اگر درست تنظیم و توجه شود تا یک رابطه قانونمند هم افزا و هم سو شکل بگیرد فرصت بسیار خوبی برای شهر تهران فراهم می شود.

 

حکیمی پور با اشاره به اینکه: عدم هم سویی بین شورا و شهرداری مشکلی جدی است و سازمان بازرسی هم این نکته را به عنوان معضل در کارامدی شوراها می داند گفت: بهتر است سعی بر پرهیز از تکرار تجارب منفی شود.

 

وی بیان کرد: اگر همه از قانون تبعیت کنند هیچ مشکلی بوجود نمی آید اما بحث همکاری و تعامل فراتر از تکیه به قانون صرف است چون ما می دانیم اگر رابطه بر اساس قانون تعریف شود با توجه به پیچیدگی هایی قانونی که گریبانگیر شورا و شهرداری است و چندین بار هم تاکنون اصلاحیه خورده و این قوانین را بارها تغییر دادند، هنوز سردرگمی وجود دارد. به این معنی که از قانون می توان هم برای حل مشکل استفاده کرد و هم برای فرار از مشکل. 

 

وی اضافه کرد: بنابراین بایستی فراتر از بحث قانونی یک همدلی و همسویی را در عمل شاهد باشیم چون قانون برای تسهیل امور است و تکیه بر قانون باید برای گره گشایی باشد نه گره زدن بر امور و همه این ها به نوع نگاه و تعامل ما و نحوه همفکری و همراهی شورا و شهرداری بستگی دارد.

 

 

این سیاستمدار اصلاح طلب تاکید کرد: عده ای  هستند که چه در ساختار شورا و چه در ساختار شهرداری، نانشان در اختلاف بین شورا و شهرداری است و بهترین وضعیت برای انها شکاف و فاصله بین شورا و شهرداری است پس باید این حفره را بست و از این آسیب پیشگیری کرد در حال حاضر بهترین فرصت برای یک تعامل خوب بین مدیریت شهرداری با دولت، مجلس و قوه قضائیه برقرار است. این فرصت خوبی است که در نهایت نفع ارتباط مناسب بین نهادهای مختلف به مردم و شهروندان خواهد رسید باید از تفرقه دور شد و نگاه خدمتی ایجاد کرد. 

 

دبیرکل حزب اراده ملت یادآوری کرد: در حال حاضر با انتخاب اقای نجفی فضای خوبی ایجاد شده و پیشنهاد من به ایشان، ارزیابی وضع موجود بصورت واقعی و درست و نه روی کاغذ است. بعد از آن دقت روی چالش ها و مشخص کردن اولویت ها و بهترین سند هم در حال حاضر برنامه دوم توسعه شهردار تهران است که تا سال 97  زمان دارد و نکته بعدی بودجه سال 96 است آن را هم باید در نظر بگیرند که شاید نیاز به اصلاح یا متمم داشته باشد. 

 

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به تجربه شخصی چالش اصلی، منابع و مصالح است. منابع و مصالح شهرداری دچار عدم تعادل و عدم توازن است درآمدها و هزینه ها با هم جور نیست و باید بررسی شود تا بتوان به سمت تعادل شهری رفت. در واقع نظرم این است که از مدیریت هزینه شروع شود تا به مدیریت منابع برسد، هزینه ها در شهرداری تهران نیاز به بازنگری جدی دارد شهر تهران گران اداره می شود و معتقدم با رقم های کمتر و سالم تری می تواند اداره شود. 

 

حکیمی پور در پایان گفت: شفافیت و صداقت هم مهمترین نکته است که اصول اولیه و اصلی اصلاحات است بایستی مرتب به مردم گزارش داده شود ارتباط بین شهروندان خصوصا شهروندان فعال و حساس مدیریت شهری برقرار و مطالب انها منعکس شود. در حال حاضر در شهر تهران شاهد پدیده ای به نام مطالبه گری هستیم و همچنین نظارت اجتماعی و این ها به تقویت مدیریت شهری و کم هزینه کردن شهر کمک می کند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------