سرانجام تغییر نام شورای شهر تهران چه شد؟



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,شورای شهر تهران

اعضای شورای شهر پنجم همواره در صحبت‌هایشان از عبارت شورای شهر تهران، ری و تجریش را استفاده می‌کنند و تاکید دارند که هرچه سریع‌تر تابلوی شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش تغییر یابد؛ اما با وجود اصرارهایی که در این خصوص وجود داشت، هنوز تغییری در این خصوص ایجاد نشده و به گفته عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شواری شهر تهران، معاونت نظارت شورا اشکال حقوقی را به این تغییر نام آورده است.

حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام تغییر نام شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش و تحقق وعده تعویض تابلوی شورای شهر گفت: تغییر نام و تابلوی شورای شهر تهران به شورای شهر تهران، ری و تجریش به طور جد پیگیری می‌شود؛ اما کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر یک اشکال حقوقی بر روی این موضوع گرفته است.

 

وی در تشریح این اشکال معاونت نظارت گفت: اعلام کرده‌اند که نمی‌توان در یک شورا سه اسم منطقه گذاشت اما به نظر من این ایراد وارد نیست چراکه در تبصره الحاقی قانون عنوان شورای شهر تهران، ری و تجریش قید شده و حتی بر روی کارت عضویت اعضا و حتی فرم ثبت‌ناممان نیز عنوان شورای شهر تهران، ری و تجریش قید شده است و به لحاظ حقوقی مشکلی برای الحاق نام ری و تجریش وجود ندارد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه ری هویت تاریخی تهران و قبله تهران است، گفت: اهمیت تاریخی ری قابل کتمان نیست اما هویت ری مغفول مانده و این در حالی است که ری بیش  از 7000 سال سابقه تاریخی دارد و خاستگاه بسیای از اتفاقات تاریخی بوده است.

 

خلیل‌آبادی افزود: به نظرم اشکال مطرح شده، شکلی است و دوستان سختگیری می‌کنند و اگر دوستانمان نسبت به شهرری محبتشان را بیشتر کنند مشکل حقوقی وجود ندارد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: شهر ری یک برند جهانی است و در حال حاضر فرمانداری جداگانه دارد و پیش از انقلاب نیز نمایندگانی در مجلس و انجمن شهر داشته است و این اِنقولت‌ها را نمی‌دانم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------