جزئیاتی از پرونده مدعی نمایندگی وزارت خارجه



  اخبار  اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  , نمایندگی وزارت خارجه

فرمانده انتظامی استان فارس جزئیاتی تازه از پرونده کلاهبرداری که خود را نماینده وزارت خارجه معرفی و اقدام به صدور روادیدهای جعلی کرده بود را مطرح کرد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت پلیس فارس، سردار احمدعلی گودرزی گفت: پس از دریافت اخباری مبنی بر ایجاد دفتر مهاجرتی صوری در یکی از نقاط شهر شیراز و کلاهبرداری از این طریق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت وپس از تحقیقات گسترده و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم به همراه همدستش در یک عملیات غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شدند.

 

گودرزی افزود: متهم با تاسیس دفتر مهاجرتی صوری در یکی از نقاط  مرفه شهر شیراز خود را نماینده وزارت امور خارجه معرفی کرده و بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال از متقاضیان سفر به اروپا کلاهبرداری کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد که کلاهبردار این پرونده 20 سال سن و تحصیلاتی در رشته کامپیوتر دارد و با همدستی خواهر 22 ساله‌اش، با انگیزه کلاهبرداری از طریق اقدام های متقلبانه و جعل عناوین دولتی و امنیتی تحت عناوین مشابه، سابقه کیفری داشتند.

 

وی گفت: این فرد در مواردی نیز از عناوین مامور انتظامی، مامور دادستانی، حراست قوه قضاییه، مامور اماکن، مامور ‌وزارت اطلاعات، سخنگوی سازمان ملل متحد، نماینده سازمان عفو بین‌الملل و... معرفی و از این طریق سوء‌استفاده‌هایی کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه از متهمان چندین مهر جعلی وزارت امور خارجه، گواهینامه‌های جعلی دفاتر این وزارت خانه و مقادیری مبالغ دریافتی کشف شده است، گفت: وکیل دعاوی وزیر امورخارجه به عنوان شاکی پرونده پیگیر موضوع است.

 

گودرزی ادامه داد: متهم تا کنون 16 فقره کلاهبرداری کرده و از نبوغ قابل توجهی در استفاده از رایانه و جعل مدارک برخوردار است و قبلا در کافی نت اشتغال داشته است.

 

فرمانده انتظامی ضمن هشدار به برخی افراد که با سودای کسب ثروت و پول به کلاهبرداری و جعل اقدام کرده و ضمن کلاهبرداری از هموطنان با سوءاستفاده از عنوان‌های دولتی مردم را فریب می‌دهند، گفت: افراد متخلف باید یقین داشته باشند که در کمترین زمان ممکن دستگیر می‌شوند.

 

گودرزی تاکید کرد که هرگونه اطلاعات و جزئیات و نظرات پلیس استان فارس صرفا از مبادی رسمی و کانال رسمی اطلاع رسانی می‌شود و رسانه‌ها نیز در انتقال کامل اخبار با ذکر منبع اقدام کنند تا از انتشار شایعات جلوگیری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------