راه‌اندازی سامانه «فرزندخواندگی»/ واگذاری فرزند به متقاضیان سه ماه زمان می برد



  اخبار اجتماعی ,خبرهای   اجتماعی  ,فرزندخواندگی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح سامانه فرزندخواندگی خبر داد و گفت: با افتتاح این سامانه زوجین متقاضی راحت‌تر از گذشته می‌توانند برای فرزندخواندگی ثبت نام کنند. 

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه همایش منطقه ای بزرگداشت روز ملی خانواده که در محل مجتمع تلاش تهران برگزار شد؛در جمع خبرنگاران گفت: سامانه فرزندخواندگی امروز افتتاح شد. این طرح به صورت پایلوت در تهران انجام می شود و پس از گذراندن فاز آزمایشی به سرعت در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

 

بندپی با بیان آنکه این سامانه برای سه گروه از متقاضیان راه اندازی شده است افزود: افرادی که صاحب فرزند نمی‌شوند، خانواده هایی که یک فرزند دارند و در مرحله سوم نیز دختران مجرد بالای 30 سال می توانند برای ثبت نام و تقاضای فرزندخواندگی در این سامانه اقدام کنند.

 

وی گفت: افتتاح سامانه فرزندخواندگی از مراجعات حضوری و بوروکراسی اداری جلوگیری می‌کند و متقاضیان راحت‌تر از گذشته می‌توانند روال فرزندخواندگی را طی کنند.

 

بندپی با تاکید برآنکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد کودکان بهزیستی بدسرپرست هستند و بهزیستی امین موقت آنها است؛افزود: به صورت موقت می توانیم سرپرستی آنها را واگذار کنیم، اما این کودکان متقاضی زیادی در میان مردم ندارند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی سه ماه زمان می برد که نسبت به گذشته کوتاه تر شده است.

 

رییس سازمان بهزیستی کشور در مورد «بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار» نیز گفت: تاکنون ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار در شهرها و ۵۰ هزار نفر نیز در روستاها تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند و سعی داریم تعداد آنها را افزایش دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------