وزیر ارتباطات: مردم به تماس‌ها برای فروش سیم کارت‌های رند جواب ندهند



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,وزیر ارتباطات

اگر چنین تماس‌هایی با مردم صورت می‌گیرد آن را از طرف نظام بازاریابی شخصی بدانند چرا که از طرف اپراتورها تایید نمی‌شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از طرف اپراتورهای تلفن‌های همراه برای فروش سیم کارت‌های رند و شماره مشابه با مردم تماس گرفته نمی‌شود.

 

به گزارش ایسنا، آذری‌جهرمی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای مقابله با دلال‌بازی برخی اپراتورها که برای فروش شماره‌های رند با مشترکین تماس می‌گیرند، اظهار کرد: اولا اصلاح کنم که این تماس‌ها از طرف اپراتورها نیست،‌ ثانیا به مردم عزیزمان توصیه می‌کنم که این تماس‌ها را جواب ندهند. اگر چنین تماس‌هایی با مردم صورت می‌گیرد آن را از طرف نظام بازاریابی شخصی بدانند چرا که از طرف اپراتورها تایید نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر مشترکین شماره خاصی دارند و می‌خواهند آن شماره را در اپراتور دیگری داشته باشند، روی سایت‌های اپراتورها قرار داده شده و می‌توانند از این طریق برای خرید با قیمت مصوب اقدام کنند. این بازاریاب‌ها از علاقه مردم استفاده می‌کنند و تماس می‌گیرند که مثلا ما از فلان اپراتور هستیم و بعد هم سیم کارتی را با قیمت بالاتر به مشترکین می‌فروشند حتی در مواردی سیم کارتی که ارسال شده، با شماره مورد نظر همخوانی نداشته است. این مساله نیاز به هوشیاری و اطلاع رسانی دارد البته ما بررسی کرده‌ایم که اپراتورها چنین کاری را نمی‌کنند و افرادی در بازار این کار را انجام می‌دهند که البته مکانیزمی وجود ندارد که بتوانیم در بازار آنها را دنبال کنیم. البته من برای پیگیری این موضوع با اپراتورها صحبت می‌کنم تا این شیوه را تسهیل کنند تا مردم بتوانند از طریق اپراتورها این کار را انجام دهند تا این فاصله بین نیاز مردم و خدمات اپراتورها پر شود.

 

آذری‌جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌توانند شماره‌هایی که با آنها تماس گرفته‌اند را در اختیار وزارت ارتباطات قرار دهند تا این دلال‌ها راحت‌تر شناسایی شوند،‌ گفت: طبیعتا این‌ها کار وزارت ارتباطات نیست، اما اگر مواردی از این دست وجود داشت، مردم می‌توانند به 195 اطلاع دهند و ما به اپراتورها این اتفاق را اطلاع رسانی می‌کنیم تا اگر در شبکه توزیع اپراتورها باشند، با آنها برخورد صورت گیرد.

 

وی همچنین درباره طرح کاهش تعرفه اینترنت مراکز علمی و دانشگاهی، بیان کرد: دانشگاه ویترین فناوری اطلاعات و هر نوع سرویسی در کشورهای مختلف است. دانشگاه‌های متعدد با پراکندگی‌های مختلف در سطح کشور وجود دارند و چون استقلال دارند و خودشان مامور هستند تا خدمات فناوری را در سطح دانشگاه برای دانشجویان و اساتید فراهم کنند، این کار با سلیقه‌های مختلف پیاده شده و مطلوبیت ندارد.

 

وزیر ارتباطات ادامه داد: در جلسه‌ای که دیروز با روسای دانشگاه‌ها داشتیم، مرور کردیم که این سرویس‌های فناوری اطلاعات برای مجموعه‌ای که استفاده علمی دارد با یک استاندارد و شرایط واحدی به سرانجام برسد و سلیقه‌ها را کم کنند و ما هم کمک کنیم. کمک‌های ما در دو قالب دیده شد، یکی ارائه سرویس به دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی که مسئول آن سازمان پژوهش‌های صنعتی است که زیر نظر وزارت علوم است و ما در وزارت ارتباطات به آن پروانه دادیم.

 

وی افزود: سرویس دومی که فراهم کردیم این بود که برای اینکه دانشگاه‌ها را تشویق کنیم تا از این فضا استفاده کنند، به آنها در این حوزه 50 درصد تخفیف دادیم و این مساله از همین امروز عملیاتی است و اگر دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی متصل شوند می‌توانند از این تخفیف بهره‌مند شوند. دیشب هم در جلسه شورای مسئولین وزارت ارتباطات بنا شد مخابرات‌های ایران در سراسر استان‌ها، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری مسئولی را در مجموعه خودشان برای موضوع شبکه علمی داشته باشند تا اتصال و ارتباطات دانشگاه‌ها را تسهیل کند.

 

آذری‌جهرمی در پاسخ به این سوال که آیا این تسهیلات برای رسانه‌ها هم می‌تواند باشد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: اگر وزارت ارشاد برای خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها این مساله را پیگیری کند و مکانیزمی برای این موضوع پیاده‌سازی شود و پیشنهادی برای آن وجود داشته باشد، می‌توان روی آن فکر کرد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ سوالی درباره رفع فیلترینگ فیس‌بوک و توئیتر، گفت: اجازه دهید این مساله به نتیجه برسد بعد اعلام نظر کنیم.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------