سوال مسجدجامعی از وزیر راه درباره عدم نوسازی 10 درصد بافت‌های فرسوده پایتخت



  اخبار اجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  ,مسجدجامعی

عضو شورای شهرتهران با گلایه از عدم تحقق نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران از وزیر راه درباره چرایی کاهش نیافتن سالانه 10 درصد بافت‌های فرسوده پایتخت سوال پرسید.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در جلسه علنی امروز سه شنبه شورای شهر تهران، ری و تجریش و پس از سخنان وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز گفت: ما همان زمان نیز دو بار از شما خواستیم برای شهرداری تهران برنامه بدهید اما امروز برنامه های خود را ارائه دادید.

 

وی با بیان اینکه شما اولین وزیری هستید که در شورای پنجم به صحن آمده اید گفت: در سال نخست شورای چهارم، حضورشما و پیگیری های من به عنوان رئیس شورا منجر به تشکیل کمیسیون ویژه کلان شهرها شد. امیدواریم امسال نیز بحث های مطرح شده منجر به تصمیمات کلان شود.

 

وی افزود: سوال اصلی این جلسه این است که چرا 10 درصد بافت های فرسوده که طبق قانون باید سالانه کاهش پیدا می کرد، کاهش نیافته است؟

 

وی با اشاره به بخشی از سخنان وزیر راه در خصوص توجه به بافت قدیمی بازار تصریح کرد: ناصرخسرو بافت تاریخی است نه فرسوده، البته بافت تاریخی و فرسوده با هم همپوشانی دارند.

 

مسجد جامعی افزود: ما تلاش کردیم به دوستان مدیریت شهری گذشته بقبولانیم که بافت تاریخی ارزشمند است که خوشبختانه طی دو سال پایانی، کارهای خوبی در حوزه بافت تاریخی انجام شد. هرچند که دیر به این موضوع پی بردند و ای کاش زود پی می بردند.

 

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بافت فرسوده هویت خاصی در پایتخت ندارد اظهار داشت: باید در نوسازی بافت های فرسوده به هویت محله توجه کنیم که در نگاه شما این نکته وجود داشت که نگاه مبارکی است.

 

مسجد جامعی با اشاره به اینکه نباید تجربه های اشتباه گذشته را در حوزه بافت فرسوده تکرار کنیم تأکید کرد: باید در نگاه جدید وظیفه شهرداری، مردم و شورا را تعریف کنیم تا نقش محله در نوسازی فراموش نشود.

 

وی با اشاره به نامگذاری بعضی محلات پایتخت که براساس طبیعت محلات بود توضیح داد: نامگذاری محله ونک به خاطر وجود درختان ون و نارمک به خاطر وجود انارستان هایی که در این محله بوده نامگذاری شده که این نشان می دهد محلات پایتخت، هویت دارند.

 

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه در الگو سازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده باید ویژگی های هر محله را در نظر گرفت یادآور شد: باید تفاوت‌ها را در عین وحدت حفظش کنیم، برای این هماهنگی باید جلسات مشترک زیادی برگزار شود.

 

عضو شورای شهر تهران با طرح پیشنهاد مسکن محلی در نوسازی بافت فرسوده تأکید کرد: نگرانی من آن است که بخواهیم 500 هزار واحد مسکونی خالی را برای همین طرح ها استفاده کنیم. باید تلاش کنیم که ساخت و ساز ها در همان  محلات شکل بگیرد. نباید زندگی را از محلات فرسوده بگیریم.

 

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به تجربه اشتباه دروازه غار اظهار داشت: خروج زندگی از دروازه غار و ایجاد فضای سبز، آفت محله شده و این محله به پاتوقی برای خلافکاران تبدیل شده است.

 

مسجد جامعی تصریح کرد: باید در نوسازی بافت های فرسوده از ظرفیت مردم و مشارکت پذیری اهالی استفاده کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------