میزان بدهی‌های شهرداری اصفهان در وضعیت کنونی



  اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,شهرداری اصفهان

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به بدهی‌های حال شده نقدی شهرداری اصفهان گفت: بدهی های نقدی برای هزینه های جاری 118 میلیارد تومان، بدهی‌های حال شده نقدی برای هزینه‌های عمرانی 137میلیارد تومان، بدهی‌های حال شده نقدی غرامت املاک 83 میلیارد تومان، بدهی‌های حال شده نقدی بابت تسهیلات بانکی 52 میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا ، فتح الله معین امروز (شنبه) در آیین تکریم و معارفه شهردار اصفهان اظهار کرد: در انتخابات شورای پنجم شاهد اتفاقی بودیم که کمتر در دوره‌های قبل اتفاق افتاده است و آن اختلاف تعداد آرا چند ده هزار نفری آخرین عضو منتخب شورا با نفر قبل از خود بود. این نشان می‌دهد این رای قاطع مردم را باید پاس داشت و مسئولیت سنگینی را که با این رای به دوش شورا گذاشته شده است مغتنم شمرد.

 

وی ادامه داد: از زمان اعلام نتایج تا آغاز به کار شورای پنجم بالغ بر پنج ماه به طول انجامید. در این مدت اکثر شهرهای کشور دچار تنش شده بودند و مشکلات و اختلاف نظرهایی میان اعضای شورا و مدیران شهری به وجود آمده بود، اما در اصفهان در روزهای نخست قول و قراری با آقای جمالی‌نژاد گذاشتیم که شهر اصفهان در این مدت دچار مشکلات مدیریتی نشود.

 

رییس شورای شهر اصفهان گفت: امیدوارم این همدلی و هم‌اندیشی که در شهر دیده می‌شود ادامه پیدا کند. همواره استاندار تاکید داشته‌اند که برای شهر اصفهان باید شهرداری در سطح و اندازه یک شهر جهانی انتخاب شود.

 

وی افزود: در فاصله میان اعلام نتایج انتخابات تا آغاز به کار اعضای شورا، خوشبختانه شناخت کامل و مطلوبی برای اعضای شورا به وجود آمد و امروز شورای پنجم با شناختی کامل آغاز به کار خواهند کرد.

 

معین تصریح کرد: اعضای شورای پنجم از میان ۵۹ نفر که برای در دست گرفتن سکان شهرداری مطرح شده بودند با یک‌فرایند گام به گام و با بررسی تک به یک آنها در نهایت نوروزی را انتخاب کردند و امیدوارم این انتخاب موجب برکت وافزایش رضایتمندی عمومی باشد.

 

رییس شورای شهر اصفهان اظهار کرد: متاسفانه در امضای حکم نوروزی تعلل‌هایی از جانب دستگاه‌های مختلف به وجود آمد و جا دارد از اقدامات دلسوزانه استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر کنیم. با همه این مسائل در نهایت روز چهارشنبه حکم آقای نوروزی ابلاغ شد.

 

معین با اشاره به بدهی‌های حال شده نقدی شهرداری اصفهان  برای هزینه‌های جاری گفت: این بدهی‌ها 118 میلیارد تومان، بدهی‌های حال شده نقدی برای هزینه‌های عمرانی 137میلیارد تومان، بدهی‌های حال شده نقدی غرامت املاک 83 میلیارد تومان، بدهی‌های حال شده نقدی بابت تسهیلات بانکی 52 میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 

وی افزود: به این مبلغ بدهی‌های غیر نقدی به ارزش ۴۹۳ میلیارد تومان، 271میلیارد تومان بدهی به بانک شهر، 350 میلیارد تومان بدهی‌های معوق سازمان قطار شهری و هفت دوره سود علی‌الحساب معوق معادل ۱۱۵ میلیارد تومان را نیز اضافه کنید.

 

رییس شورای شهر اصفهان گفت: این‌در حالی است که اعتبار مصوب سال جاری ۲۷۵۰ میلیارد تومان است که سهم شش ماه نخست ۱۳۷۵ میلیارد تومان بوده و تا کنون فقط ۹۱۵ میلیارد تومان آن‌وصول شده است.

 

وی با بیان اینکه هزینه حقوق کارمندان شهرداری روزانه یک‌ونیم میلیارد تومان است، افزود: متاسفانه تعداد حقوق‌بگیران شهرداری اصفهان ۳ برابر تعداد مصوب است. همین موضوع باعث ‌شده همواره در هزینه‌کرد بودجه‌های مصوب دچار مشکل شویم.

 

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده عمرانی و اعتبارات هزینه شده جاری شهرداری اصفهان گفت: در سال ۹۱، 55.82 درصد، سال ۹۲، 44.90 درصد، سال ۹۳، 50.95 درصد، سال ۹۴، 47.88 درصد و سال ۹۵،  39.93 درصد بوده است که این‌وضع نشان می‌دهد باید به سرعت به سمت چابکسواری شهرداری اصفهان برویم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------