آخرین وضعیت کیفیت بنزین در تهران



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی  ,کیفیت بنزین

مهر به نقل از رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نوشت: بر اساس نمونه گیری های پایش کیفیت بنزین که از سوی سازمان استاندارد، دادستان و وزارت نفت انجام شده، سطح بنزن پایین تر و گوگرد بالاتر بود. 

 نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه استانداردها فعالیت خوبی صورت گرفته است، گفت: نیره پیروزبخت با بیان اینکه سیاستهای استاندارد منطبق بر سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری است که بر این اساس تاکنون ٣١٥٠٠ استاندارد و در نیمه اول ٣٠٧٤ استاندارد ملی تدوین شده است.

 

قطع گاز ١٣٠ جایگاه سی ان جی غیراستاندارد

 

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: ٢٤٠٠ جایگاه سی ان جی تاکنون مورد بازرسی قرار گرفته که در نیمه اول امسال ٤٠٠ جایگاه بررسی شده اند که برای بیش از ١٣٠ جایگاه که همکاری نداشته اند، قطع انشعاب گاز بعنوان جریمه صورت گرفته است. 

 

وی تصریح کرد: در رابطه با خودروهای وارداتی سیاست های جدیدی صورت گرفته که در سال جاری تایید باطری و لاستیک هم اجباری شدهح است. ضمن اینکه وجود نمایندگی مجاز هم اجباری شده است.

 

رییس سازمان ملی استاندارد در خصوص وضعیت بنزین خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستان تهران و وزارت نفت اقدام به نمونه گیری کرده ایم که بر این اساس در سال ٩٥ عدد الفین نه شده است که حداکثر مجاز آن ١٨ است که البته نمونه اخذ شده با همکاری دادستانی ١٣.٥ بوده است.

 

پیروزبخت گفت:  در سال ٩٦ نمونه بنزن در تهران ٠.٩ بوده که سقف آن یک است البته گوگرد در بنزین تهران بالا بوده به نحوی که حد مجاز ٥٠ بوده که در تهران این عدد ٥٨ بوده است که حدمجاز ٥٠ بوده است.

 

وی در خصوص استانداردهای خودروهای داخلی با بیان اینکه اول دیماه سال ٩٧، آخرین مهلت تطبیق خودروهای داخلی است گفت: در حال حاضر معاینه فنی روشی دارد که ما با وزارت کشور و وزارت صنعت هماهنگی می کنیم تا از دی سال ٩٧ معاینه فنی نیز با ایتم های جدید صورت گیرد.

 

پیروزبخت اظهار داشت: در مورد موتورسیکلت نیز استانداردهای خود را ارتقا خواهیم داد و باید بازنگری کنیم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------