با چه استدلالی عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد را تعلیق کرده‌اند؟



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,شورای شهر یزد

 نکویی رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: متأسفانه برخی هنوز باور ندارند که باید به‌ حق مردم و حقوق شهروندی آنان احترام بگذارند. 

علی نکویی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعلیق عضویت سپنتا نیکنام- عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: اقلیت‌های شناخته شده حق دارند تا نمایندگی مجلس بالا بروند و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی مسلمانان که جمعیت انبوهی هم دارند نمی‌توانند به مجلس راه پیدا کنند، اما قانون اساسی ایران با آن وسعت دیدی که داشته است حتی به زرتشتی‌ها، کلیمی‌ها و مسیحیان اجازه داده که در مجلس شورای اسلامی نماینده داشته باشند.

 

وی افزود: حال چه استدلالی وجود دارد که وقتی مردم یک شهر آن هم شهری مثل یزد که زرتشتیان بسیاری دارد به یک زرتشتی برای شورای شهر رأی می‌دهند با عضویت آن فرد در شورا شهر مخالفت می‌کنند. هیچ توجیهی برای این کار وجود ندارد و شاید یک سری تنگ‌نظری‌ها در این خصوص وجود داشته است، متأسفانه بعضی‌ها هنوز باور ندارند که باید به حق مردم و حقوق شهروندی آنان احترام بگذارند.

 

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، تصریح کرد: واقعاً معلوم نیست استدلال کسانی که عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد را تعلیق کرده‌اند چیست؟ درگذشته هم زرتشتیانی در شورای شهر یزد بوده‌اند و حال معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که اکنون این کار را انجام داده‌اند.

 

نکویی با بیان این‌که همین حرکت‌ها است که بهانه به دست افرادی مانند ترامپ می‌دهد، گفت: دشمن از این نقاط ضعف ما استفاده می‌کند و تبلیغات علیه ایران اسلامی به راه می‌اندازد، پس باید سنجیده عمل کنیم. وی افزود: این‌که برخی افراد نامه بزنند و به عضویت زرتشتیان در شورای شهری اعتراض کنند، چیز جالبی نیست. این افراد نباید خود را در جایگاه قانون قرار دهند بلکه باید سعی کنند قانون به بهترین شکل اجرا شود. در خصوص تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر یزد مردم عکس‌العمل خیلی خوبی داشتند و شورای شهر یزد نیز به خوبی عکس‌العمل نشان داد.

 

قاعدتاً مردم نمی‌پذیرند که حقوق اقلیت‌ها ضایع شود و این اتفاق خیلی در زمان بدی رخ داد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها معتقدند که مردم آن‌گونه که باید بفهمند نمی‌فهمند و خودشان را خیلی بزرگ می‌پندارند. امروز مردم این رفتارها را قبول ندارند. در ایران همه حق رأی دارند و به حقوق مردم باید احترام گذاشته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------