توصیه‌های آتش‌نشانی در پی احتمال وزش بادهای شدید در تهران



  اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی  ,بادهای شدید در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه این سازمان آمادگی لازم برای امدادرسانی در پس حوادث احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید و طوفان را دارد؛ توصیه‌هایی را برای کاهش خطرات این اتفاق مطرح کرد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد احتمال وزش بادهای شدید در استان تهران اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی، سازمان همیشه آماده است و با توجه به تجربه سال‌های گذشته که نشان می‌دهد در چنین روزهای فصل پاییر با وزش بادهای شدید مواجه هستیم، آمادگی لازم در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای امدادرسانی وجود دارد.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی همچنین به چند توصیه‌ اشاره کرد و گفت: شهروندان توجه داشته باشند در شرایطی که امکان وزش بادهای شدید وجود دارد ترجیحا از منازل خود بیرون نیایند و اگر هم این کار را انجام می‌دهند از حضور در ارتفاعات، پشت‌بام‌ها و لبه پرتگاه‌ها خودداری کنند. همچنین در صورتی که مردم قصد تردد در معابر را دارند سعی کنند که از کنار خیابان‌ها،‌ پیاده‌روها و پل‌های عابر پیاده تردد کنند.

 

وی با اشاره به احتمال خطر آفرینی ساختمان‌های در حال ساخت اظهار کرد: مردم به این مسئله توجه داشته باشند و سعی کنند که از تردد در کنار این ساختمان‌ها خودداری و ترجیحا از مکان ‌های مسقف تردد کنند.

 

ملکی همچنین گفت: اگر مردم در زمان وزش بادهای شدید یا طوفان افراد، در خیابان‌ها بودند، سعی کنند در فضای باز قرار نگیرند و به مکانی مطمئن بروند تا از برخورد اجسام سنگین با آنها جلوگیری شود.

 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به بالکن و پشت بام‌هایی که در آن وسائل نگه‌داری می‌شود گفت: بعضا دیده می‌شود که در بالکن و پشت‌بام‌های خانه‌ها وسائل زیاد و سنگینی وجود دارد و توصیه می‌شود که شهروندان ترجیحا این مکان‌ها را تمیز نگه‌دارند و از گذاشتن اجسام سنگین خودداری کنند زیرا در زمان وزش بادهای شدید ممکن است این اجسام به پایین بیفتند و مشکل ساز شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------