نمایندگان اگر از رد صلاحیت بعدی نمی ترسیدند اعتراض می کردند



عضو کمیسیون شوراها: نمایندگان در موضوع اعتراض به اعلام نظر شورای نگهبان درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد از رد صلاحیت آتی می ترسند

عصر ایران- هفته گذشته علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای الامی در دیدار با اعضای شورای شهر درباره موضوع لغو عضویت سپنتا نیکنام تاکید کرده بود   این شیوه برخورد مورد قبول مجلس نیست و ورود شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری نیز ورود به موقعی نیست.

 

  اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,شورای شهر

وی همچنین تصریح کرده بود در صورت ادامه اختلاف در این خصوص بین مجلس و شورای نگهبان پرونده به شورای حل اختلاف خواهد رفت. شب گذشته نیز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر از ارسال این پرونده به شورای حل اختلاف داد.

 

در این باره قاسم میرزایی نکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها به عصر ایران می گوید که این شیوه ورود شورای نگهبان به موضوع صلاحیت این عضو شورای شهر مورد اعتراض مجلس و مخل قانون است .

 

میرزایی نکو در این خصوص ادامه می دهد : اگر قرار است قانونی تصویب شود و یا قانونی تغییر کند ، این روند نباید در لحظه و یا هر لحظه باشد و شورای نگهبان نمی تواند در لحظه قانون جدید اعلام کند.

 

وی افزود : قانون برای تغییر باید در مجلس بیاید مجلس بررسی شود و مجلس باید هر تغییری در قانون را تصویب کند بعد از  مطابقت آن با شرع و قانون اساسی اصلاح مد نظر صورت بگیرد و در صورت لزوم مساله به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره مساله سپنتا نیکنام و تاکید شورای نگهبان برای لغو عضویت وی در شورای شهر یزد گفت : اقلیت های دینی در قانون اساسی تکلیف مشخصی دارند اعم از این که حق کاندید شدن دارند و این موضوع روشن است .

 

وی تاکید کرد: این شیوه برخورد شورای نگهبان در خصوص پرونده این عضو زرتشتی شورای شهر یزد خلاف قانون است و نمایندگان محترم باید متوجه این قضیه باشند و از این قضیه به سادگی عبور نکنند.میرزایی نکو همچنین تصریح کرد : با این رویه سنگ بر روی سنگ بند نمی شود، اگر پس فردا اعلام کنند که مجلس باید تعطیل شود و دیگر لازم نیست ادامه فعالیت دهد، چه باید کرد؟!

 

عضو هیات نظارت بر انتخاب شوراها در خصوص حیطه قانونی نظارت بر شوراها نیز گفت : تایید صلاحیت و انتخاب کاندیداها و نظارت بر تایید صلاحیت اعضای شوراهای شهر و روستا و برگزاری و همه مراحل شوراها به عهده هیات عالی نظارت بر شوراها است که توسط مجلس انتخاب می شوند و هیات نظارت،  هیات عالی نظارت استان و هیات کل نظارت بر انتخابات در خصوص موضوعات شوراها همگی با نظر مجلس تشکیل می شود.

  اخبار اجتماعی  ,خبرهای اجتماعی ,شورای شهر

عضو کمیسیون شوراهای مجلس همچنین گفت : متاسفانه نمایندگان مجلس از بیان اعتراضات نسبت به این رویه های شورای نگهبان هراس دارند چرا که از رد صلاحیت می ترسند و این شیوه رد صلاحیت شتری است که درِ منزل هر کسی می خوابد.

 

میرزایی نکو خاطر نشان کرد : دخالت شورای نگهبان و اعمال نظر آن ها بر اساس قانون تا زمانی است که نتایج درباره انتخابات اعلام نشده است ، زمانی که تایید صندوق اعلام شد دیگر کسی نمی تواند آن را تغییر دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------