وزیر نیرو : باید خود را با کم‌آبی سازگار کنیم/ واردات آب نداشته‌ایم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر نیرو
وزیر نیرو با بیان اینکه خشک‌سالی یک پدیده موقتی است و باید با آن مقابله کرد اما کم‌آبی یک پدیده مستمر است که باید با آن زندگی کرد و سازگار بود، گفت: تا این لحظه واردات آب نداشته‌ایم.

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که باتوجه به مشکل کم‌آبی و برای جلوگیری از کاهش محصولات کشاورزی، آیا وزارت نیرو با وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ گفت: بله، در کار گروه ملی که تشکیل شده است چهار وزارت‌خانه نیرو،‌ صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و کشور به همراه دو معاونت حفاظت محیط زیست و برنامه بودجه حضور دارند که کار اصلی‌شان سازگاری با کم آبی است.

 

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: زمانی که اولویت ما تأمین آب شرب است و آب کم است طبیعتا از بخش کشاورزی کسر خواهد شد که در این بخش ابتدا سعی می‌شود باغات حفظ و آب مورد نیازشان تأمین شود و در بخش زراعت نیز سعی خواهد شد با ملاحضاتی که در مورد تأمین معیشت کشاورزان است محدودیت به بخش زراعت منتقل شود.

 

وی تاکید کرد: اصل امیدواری این است که با فضای همکاری که فراهم هست کم کم بپذیریم که ما پدیده خشک‌سالی نداریم بلکه کم آبی است.

 

اردکانیان تشریح کرد: خشک‌سالی یک پدیده موقتی است و باید با آن مقابله کرد اما کم آبی یک پدیده مستمر است که باید با آن زندگی کرد و سازگار بود.

 

وی ادامه داد: در بحث کم آبی باید بپذیریم که ما نباید در برخی از مناطق محصولات پر آب بر داشته باشیم،  ما باید نوع کشت را عوض کنیم  و روش آبیاری را تغییر دهیم.

 

اردکانیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا امسال واردات آب داشته‌ایم؟ گفت: تا این لحظه واردات آب نداشته‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------