آخرین وضعیت پلاسکو و ایران مال



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پلاسکو
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد آخرین پرونده‌های مطروحه شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد. 

به گزارش ایسنا، علی اعطا صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به رقم بدهی دولت به شهرداری تهران گفت: بر اساس آمار معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران میزان بدهی دولت به شهرداری 5700 میلیارد تومان است.

 

وی با بیان اینکه البته دولت 8000 میلیارد تومان دیگر نیز مجاز به کمک به شهرداری تهران بوده است که هنوز پرداخت نشده،‌ تصریح کرد: در مواردی که دولت مکلف است این بدهی محاسبه شده اما در مواردی که دولت مجاز بوده است با اتمام سال، موضوع حل شده است.

 

اعطا در مورد سرانجام پروژه ایران مال با بیان اینکه گفته می‌شود در دوره مدیریت قبلی شهری شهرداری هیچ گونه نظارتی نداشته و حتی وارد کارگاه ساختمانی نشده که ببیند چه ساخته می‌شود، گفت: گزارشی از این پروژه با حجم قابل توجهی از محاسبه تخلفات در کمیسیون ماده 100 از سوی مدیریت شهری فعلی ارسال شده است و این پرونده اتفاقا در شعبه من است که به عنوان عضو شورا در آن شعبه حضور دارم و در یک جلسه صحبت کردیم اما تصمیم گرفتیم به دلیل ابعاد گسترده پرونده بازدیدی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: شهرداری اعلام کرد که در محاسبه متراژ تخلفات اشتباه صورت گرفته و لازم است فرم اصلاح شود و به همین دلیل شهرداری پیشنهاد داد که پرونده به شهرداری عودت داده شود اما ما آن را نپذیرفتیم و تصمیم گرفتیم که به شهرداری اعلام شود که صرفا اصلاحیه‌ها را انجام دهیم و بنا است در جلسه هفته آینده کمیسیون ماده 100 فرم خلاف جدید ایران مال ارسالی از شهرداری بررسی شود و ممکن است در همان جلسه منجر به رأی شود و یا جلسه دیگری تشکیل شود.

 

اعطا گفت: سازمان بازرسی شهرداری یک گزارش مفصل و محرمانه نوشته است و یک گزارش نیز کمیسیون مربوطه تهیه کرده است اما ملاک عمل ما فرم خلاف و اظهارات شاکی یعنی شهرداری است و پس از راستی آزمایی گزارش شهرداری نسبت به صدور رأی اقدام خواهد شد.

 

وی در مورد ساختمان پلاسکو نیز با بیان اینکه هیچ کس نافی این نیست که روند قانونی طی نشود، گفت: روند قانونی باید عملیاتی شود و در این زمینه نامه‌ای خطاب به آقای مقیمی استاندار تهران نوشته و موارد را توضیح داده‌ام.

 

وی همچنین در مورد ادعای بنیاد مستضعفان مبنی بر اخذ پروانه از شهرداری منطقه 12 گفت: همین الان از شهرداری منطقه 12 استعلام کردیم و آنها اعلام کردند که تا این لحظه درخواستی از بنیاد مستضعفان برای صدور پروانه نداشته‌اند اما قرار است طرح‌ها و نقشه‌ها به عنوان درخواست برای صدور مجوز ارائه شود؛ اما تا کنون این مهم محقق نشده است.

 

300 گود رها شده در پایتخت

 

اعطا در ادامه نشست خبری خود در خصوص گودهای رها شده در پایتخت نیز تصریح کرد: گودهای رها شده موضوع مهمی است که به کرات در مورد آن هشدار داده شده است و شهرداری نیز در راستای شناسایی این گودها اقدام کرد و اطلاعات دقیقی از وضعیت گودها احصا شد که می‌توان عنوان کرد که حدود 300 گود رها شده در تهران وجود دارد که البته همه آنها ناایمن نیستند.

 

وی با بیان اینکه یکی از گودهایی که مورد حساسیت قرار گرفته گود برج میلاد است، گفت: در سال 97 به جدیت به دنبال تعیین تکلیف گود برج میلاد خواهیم بود تا با سرعت زیاد وضعیت آن مشخص شود.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد سرانجام مصوبه ملغی شده برج باغ نیز گفت: پس از لغو مصوبه برج - باغ قرار شد که شهرداری تهران ظرف مدت دو ماه پیشنهادات خود را برای جایگزینی این مصوبه اعلام کند اما آن چیزی که اعلام کرد تنها کمتر شدن طبقات در باغات بود.

 

وی با بیان اینکه دو نوع دیدگاه در مورد حفظ باغات وجود دارد، ادامه داد: در دیدگاه اول معتقدم که برای حفظ باغات باید دیدگاه توسعه‌ای مالکان نیز در نظر گرفته شود و هیچ راهی جز ساخت و ساز نمی‌توان برای مالک در راستای حفظ باغ متصور شد و در دیدگاه دوم نیز نگاه حفاظتی به باغات وجود دارد و معتقدم همچون نگاهی که به سازمان میراث فرهنگی است باید در مورد باغات هم در نظر گرفته شد که البته از شهرداری تهران درخواست شد پیشنهاد بهتری برای جایگزینی مصوبه - برج باغ اعلام کند.

 

افتتاح خط 7 در هفته آینده

 

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد سرانجام افتتاح خط 7 مترو نیز گفت: معاونت حمل و نقل آخر هفته آینده را زمان افتتاح فاز اول خط 7 اعلام کرده است.

 

موضوع شکایت مدیرمسئول سابق همشهری از یکی از اعضای شورای شهر

 

وی در مورد شکایت مدیرمسئول سابق همشهری از یکی از اعضای شورای شهر به ایسنا گفت: روز دوشنبه دکتر فخاری با همراهی سه عضو شورا یعنی آقایان علیخانی، حق شناس، فراهانی و مدیر روابط عمومی شورا در دادسرا حاضر شدند.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوع مورد شکایت در رابطه با مسائل تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری بود، ادامه داد: جلسه بازپرسی انجام شد و سه اتهام توهین، تهمت و افترا به دلیل اظهاراتی که خانم فخاری در مورد تحقیق و تفحص داشتند مورد شکایت قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در این جلسه توضیحات لازم ارائه شد و حالا باید فرآیند طی شود گفت: این جلسه صرفا بازپرسی بوده است.

 

اعطا در مورد دعوای برج میلاد و منطقه 2 که به عدم جمع‌آوری زباله‌های برج میلاد نیز کشیده شده است، تصریح کرد: این اتفاق بر اساس یک اختلاف بین شهرداری منطقه و برج میلاد رخ داده است که باید حل شود اما موضوع به مشکل کلی‌تری بر می‌گردد و آن این است که اساسا شهرداری برای ساختمان‌های خود فرآیند اخذ مجوز را طی نمی‌کند که همین مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است و مشکلات برج میلاد نیز از این جنس است؛ البته در مورد حل این مشکل رایزنی‌هایی در شورا شده است و در صدد حل آن هستیم.

 

وی در مورد مصاحبه روز گذشته آقای میرلوحی در مورد واگذاری 1300 فقره املاک غیرقانونی در دوره قبل و نقش قائم مقام سابق شهردار اسبق نیز گفت: مستنداتی که در اختیار میرلوحی است به دست من نرسیده است و نمی‌دانم این عضو شورا بر اساس چه مستنداتی این اعداد را مطرح کرده است.

 

اعطا با بیان اینکه موضوع قائم مقام شهردار اسبق و دستگیری آن تا کنون در هیچ یک از جلسات رسمی و غیررسمی شورای پنجم مطرح نشده است، گفت: احتمالا آقای میرلوحی بر اساس مستنداتی که به دستش رسیده مصاحبه کرده است اما دقت داشته باشید که در مورد اتهامات قائم مقام شهردار اسبق سخنان اعضا در این حد بوده که آنها گلایه داشتند که چرا هیچ اطلاعی از مسیر قانونی پرونده ندارند.

 

بررسی تشکیل کمیته پایش اعضای شورای شهر

 

اعطا در مورد چرایی عدم شکل گیری کمیته پایش اعضاء و کارکنان شورای شهر تصریح کرد: در مجلس نیز چنین کمیته‌ای وجود دارد و در جلسات هم اندیشی‌مان چند باری در مورد تشکیل این کمیته صحبت شد و مقرر شد که آقای الویری در مورد ساز و کار این کمیته بررسی‌هایی انجام دهد و مطمئن باشید در ضرورت تشکیل این کمیته هیچ یک از اعضا تردیدی ندارند.

 

وی در مورد سرانجام تحقیق و تفحص از موسسه همشهری و صندوق ذخیره کارکنان شهرداری، گفت: احکام اعضای کمیته تحقیق و تفحص از موسسه همشهری از سوی رئیس شورا صادر شده اما در مورد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان در نشست خبری بعدی اطلاعات تکمیلی تری ارائه خواهد شد.

 

عضو شورای شهر تهران در مورد بیلبورد بزرگ تبلیغاتی میدان ولیعصر و حواشی دیوارنگاره اخیر نیز اظهار کرد: محتوای بیلبوردهای تبلیغاتی در شورایی در سازمان زیباسازی تصمیم گیری می‌شود و دقت داشته باشید که این مسئله در حوزه اجرا است اما شورای شهر بعد نظارتی دارد.

 

وی همچنین در مورد سرانجام نمایش فوتبال در فضاهای باز شهری گفت: من مصاحبه‌ای از شهردار مشهد خواندم که عنوان شده بود شرط پخش عمومی فوتبال در شهر این است که تیم فوتبال‌مان به فینال برود.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درست است که شورا و شهرداری درخواست دارند که فوتبال در فضای عمومی پخش شود اما لازمه اجرای این مهم رضایت تمامی عوامل و دستگاه‌های تصمیم گیرنده است و در صورت توافق این روند می‌تواند در پارک‌ها و بوستان‌ها شکل گیرد اما نیازمند تصمیم گیری در سطح استان است.

 

"کاسبی" برخی از مجموعه‌های شهرداری از پخش فوتبال

 

وی در مورد "کاسبی" برخی از مجموعه‌های شهرداری از پخش فوتبال همچون برج میلاد و مجموعه باغ کتاب گفت: ما نیز این موضوع را در گزارش‌های مردمی متوجه شدیم و حتما موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 

وی همچنین در مورد سرانجام پرداخت دیون پیمانکاران افزود: قبول کنید که علی رغم اینکه این مسئله موضوع مهم و اولویت داری است اما راهکار فوری برای پرداخت این حجم بدهی نداریم با این حال در بودجه 97، 42 درصد به ردیف پرداخت پیمانکاران اضافه شده است.

اعطا در مورد نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها نیز با بیان اینکه به زودی یک لایحه از شهرداری به شورا ارسال می‌شود که بر اساس آن تصویب نمای ساختمان‌ها قاعده مند می‌شود، گفت: صفر تا 100 فرآیند نمای ساختمان در این لایحه ضابطه مند شده است.

 

وی در مورد سرانجام کمیسیون ماده 100 نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر بر خلاف روح ماده 100 قانون شهرداری‌ها، این ماده به منبع درآمدی بدل شده به گونه‌ای که حدود 9 تا 10 درصد درآمد کلانشهرها در 10 سال اخیر مشخصا از محل جرایم کمیسیون ماده 100 بوده است، گفت: حتی در مواردی دیده شده است که شهرداری‌های مناطق مایل هستند قبل از آنکه موضوع در ماده 100 پیگیری شود، خودشان در مناطق به توافق برسند که البته این مسئله غیرقانونی است.

 

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد هزینه‌های جاری شورای شهر و شهرداری نیز گفت: هزینه‌های شهری در سه دسته حقوق و دستمزد، نگهداشت شهر و هزینه توسعه شهر صرف می‌شود که ماهانه 1000 میلیارد تومان هزینه شهرداری است.

 

وی در پایان در خصوص مسئله استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری در دوره جدید اظهار کرد: نمی‌دانم اصل این خبر و تصویری که در فضای مجازی منتشر شد چقدر صحت دارد اما این اتفاق خوبی است که به واسطه رسانه‌ها جلوی تخلفات را بگیریم اما دقت داشته باشیم وقتی یک تیم مدیریتی سر کار می‌آید باید بتواند در برخی سطوح، مدیران هماهنگ را وارد سیستم کند و بر همین اساس در مورد ورود افراد جدید به سیستم نباید منفی نگاه کنیم اما این در حالیست که ما با تورم نیروی انسانی در شهرداری مواجه هستیم به همین دلیل اخیرا در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر جلسه‌ای داشته‌ایم که قرار شد این کمیسیون در بحث استخدام‌های شهرداری فعال‌تر باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------