دقیقا ٦٧٣٤٣١٢٥٥٥٣١ ریال!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,رئیس جمعیت هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر از میزان کمک‌های مردمی و نحوه هزینه‌کرد آنها در کرمانشاه خبر داد:

دقیقا ٦٧٣٤٣١٢٥٥٥٣١ ریال!

یک‌میلیارد تومان هم از خودمان اضافه کرده‌ایم کمک‌های مردمی یک‌ونیم‌ میلیارد سود سپرده داشته است مبلغ کمک‌های خارجی حدودا ١٦‌هزار دلار و ١٤٢‌هزار یورو بوده است هرکسی کمک جمع کرده، باید پاسخگوی مردم و نهادهای نظارتی باشد هلال‌احمر از منابع داخلی خود بالغ بر ٢٥٦‌میلیارد تومان صرف زلزله کرمانشاه کرده است.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر درحاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا گزارشی از میزان کمک‌های مردمی و نحوه هزینه‌کرد آنها در زلزله کرمانشاه ارایه داد.


به گزارش جمهوری اسلامی، دکتر علی‌اصغر پیوندی در این بازدید رقم کمک‌های مردمی در داخل کشور از ابتدای زلزله تا ٣١ اردیبهشت‌ماه را دقیقا ٦٥١٠٨٢٤٢٠٧٢٧ ریال (بالغ بر ٦٥‌میلیارد تومان) اعلام کرد که حدود یک‌ونیم ‌میلیارد نیز به‌عنوان سود سپرده به این کمک‌ها اضافه شده است. به گفته پیوندی، حدود ٨٠٠میلیون تومان (حدود ١٦‌هزار دلار و ١٤٢‌هزار یورو) هم مبلغ کمک‌های واریزی به حساب ارزی هلال‌احمر به نرخ مرجع بوده است که مجموع کل وجوه جمع‌آوری‌شده به مبلغ ٦٧٣٤٣١٢٥٥٥٣١ ریال ( بالغ بر ٦٧‌میلیارد تومان) می‌رسد.


دکتر پیوندی در پاسخ به این سوال که این مبلغ صرف چه کاری شده است، افزود: «در ابتدای زلزله به خانواده‌های متوفیان و کسانی که فرزندشان به دنیا آمده بود، مبلغ ٥‌میلیون تومان کمک کرده‌ایم. جمع این کمک‌ها می‌شود حدود یک‌میلیارد و ٢٠٠میلیون تومان. بعد از تکمیل بانک اطلاعاتی خانه‌های تخریب‌شده توسط بنیاد مسکن و شناسایی دقیق سرپرست خانوارها توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها قبل از عید به حدود ٣٠‌هزار خانواده ،یک عیدی ٣٠٠‌هزار تومانی اهدا شد که جمع آن نزدیک به ٩‌میلیارد تومان می‌شود. این عیدی مستقیم به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

 

پس از آن نیز، در اواسط اردیبهشت‌ماه به همان ٣٠‌هزار خانوار مبلغ ٢‌میلیون تومان داده‌ایم تا لوازم ضروری منزل ازجمله کولر آبی مناسب، یخچال و فرش متناسب با شرایط زندگی در محیط‌های کوچک تهیه کنند. جمع اینها هم بالغ بر ٥٨‌میلیارد تومان می‌شود. اگر هزینه‌ها را جمع بزنید، به عددی بیش از ٦٨‌میلیارد تومان می‌رسید که یک‌میلیارد تومان هم بیشتر از سرجمع کمک‌ها و سود آن است. این یک‌میلیارد تومان را جمعیت هلال‌احمر از منابع داخلی خود اضافه کرده است.»


وی تأکید کرد: همان‌گونه که قول داده بودیم، کمک‌های مردمی مستقیما به دست نیازمندان واقعی زلزله رسیده و هلال‌احمر ریالی از آن را صرف ماموریت‌های جاری خود در آن منطقه نکرده که حتی یک‌میلیارد تومان هم اضافه کرده است. حال آن‌که ما در جمعیت هلال‌احمر از منابع داخلی بالغ بر ٢٥٦‌میلیارد تومان نیز صرف زلزله کرمانشاه کرده‌ایم که شامل اقلام امدادی، نیروهای پشتیبان، موادغذایی و... شده که ریز آنها هم منتشر می‌شود.


رئیس جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به سوالی درخصوص کمک‌های اهداشده به افراد معروف و نحوه هزینه‌کرد آنها، گفت: «هرکسی برای مردم زلزله‌زده آستینی بالا زده، قطعا نیتش خیر بوده. ما هم از همه کسانی که در این مسیر قدم برداشته‌اند، تشکر می‌کنیم. قاعدتا آنها هم برای کمک‌هایی که جمع کرده‌اند، همانند ما باید پاسخگوی مردم و نهادهای نظارتی باشند.»


وی اذعان داشت: ماموریت‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر اگرچه که در منطقه زلزله‌زده تمام شده است اما هلال‌احمر همچنان در کنار مردم زلزله‌زده کرمانشاه قرار دارد تا آنها زودتر به شرایط عادی زندگی برگردند.

 

شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------