واکنش معاون وزیر به اخذ شهریه‌ ۲۵ میلیون تومانی از والدین/شهریه‌های اضافی اخذ شده را بر می‌گردانیم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,معاون وزیر
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: ناظران مقیم را در برخی مدارس غیردولتی مشخص و مستقر کردیم تا شهریه‌های اضافی اخذ شده را برگردانند. 

مجتبی زینی‌وند (معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش) در گفتت‌وگو با ایلنا درباره نحوه انتخاب ارزیابان و ناظران مقیم در مدارس غیردولتی گفت: برای انتخاب همه این افراد یکسری شرایط قرار دادیم، به عنوان مثال این افراد باید سطوحی از مدیریت را گذرانده، یا سابقه مدیریت مدرسه داشته و یا به عنوان کارشناس در مناطق کار کرده باشند. همچنین این افراد باید در بحث ارزیابی نظارت حتما تسلط کافی داشته باشند.

 

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش ادامه داد: حدود یک ماه انتخاب بازرسان زمان برد تا در سراسر کشور افرادی را انتخاب کنیم که حتما شرایط لازم را برای نظارت در مدارس داشته باشند.

 

زینی‌وند در پاسخ به این سوال که چرا پیشتر به فکر این مساله نیفتاده‌اند تا شاید از وقوع برخی اتفاقات در مدارس جلوگیری به عمل آید؟ گفت:‌ حدود یک سال است که این  کار را شروع کرده‌ایم. از همان روزی که ما آمدیم، دستورالعمل نظارت جامع را تدوین کردیم و در واقع تدوین این  دستور العمل، تعیین ملاک‌ها و تدوین معیارهای ارزیابی کلی زمان می‌برد و در واقع کار باید به صورت کارشناسانه انجام می‌شد.

 

او افزود: پس از تدوین دستورالعمل نظارت جامع یک فرآیندی را تعریف کردیم به این صورت که در مرحله اول موسس باید خودارزیابی داشته باشد. در مرحله دوم کارشناسان استان و منطقه باید نظارت کنند که آیا خودارزیابی موسس متناسب با واقعیت‌های موجود در مدرسه هست یا نیست، در واقع ما آمدیم برای نظارت بر این سطح ارزیابی یک ناظر مقیم گذاشتیم.

 

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشتر ما از طرف وزارتخانه افرادی را به استان‌های مختلف می‌فرستادیم؛ آن‌ها صبح به مدرسه مورد نظر می‌رفتند و تا روز بعدی باز می‌گشتند. از این رو تصمیم گرفتیم به خاطر اینکه ناظران مقیم حضور بیشتری داشته باشند از افراد برجسته همان استان یعنی افراد شاخص بومی به عنوان ناظر مقیم استان استفاده کنیم؛ کاری که کارشناسان ما باید در منطقه انجام می‌دادند را حالا ناظران مقیم با فرصت بیشتر انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: برای این امر ما اول دستورالعمل نظارت جامع را تدوین بعد سامانه نرم‌افزاری را تهیه کردیم و در واقع الان همه این فرآیند در قالب سامانه نرم‌افزاری انجام می‌شود. سپس در سطح بعدی بخش عملیاتی کار را تعریف کردیم. بخش عملیاتی کار حضور ناظران به صورت مستمر در مدارس و مراکز غیردولتی است. این بسته کاملا کارشناسانه از مهر ماه شروع و تعریف شد که به نظرم کار خیلی بزرگی هم انجام شده است.

 

زینی‌وند همچنین درباره میزان محاسبه شهریه مدارس غیردولتی در مناطق مختلف تهران و استان‌های دیگر گفت: در بحث شهریه مبنا هزینه تمام شده است. زمانی که یک مدرسه چند برنامه اضافه‌تر دارد، امکان دارد به خاطر این فوق برنامه‌ها شهریه‌اش بیشتر باشد. به تعبیری دیگر  متناسب با آیتم‌هایی که برای شهریه در نظر گرفته‌ایم، مدرسه تعیین می‌شود. مدرسه‌ای که فضای مناسب‌تر، کلاس بزرگتر و تجهیزات آموزشی بیشتری دارد می‌تواند شهریه بیشتری بگیرد.

 

او در پاسخ به سوالی درباره دریافت هزینه‌های هنگفت در برخی مدارس غیردولتی و در واکنش به اخذ شهریه 25 میلیون تومانی در یکی از مدارس گفت: به هیچ عنوان مدارس غیردولتی نمی‌توانند، این میزان شهریه را اخذ کنند. ما شهریه را اعلام کردیم. همین الان ناظران مقیم را در برخی مدارس مشخص و مستقر کردیم تا شهریه‌های اضافی گرفته شده را برگردانند و نتایج آن را هم در آینده به شما اعلام خواهم کرد. اتفاقا مناطق 1 تا 6 تهران هم ناظر مقیم دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------