کاهش جانباختگان در تصادفات اولویت پلیس در سال جاری/افزایش گشت‌های نامحسوس



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,رانندگی
رییس پلیس راهور ناجا کاهش جانباختگان در تصادفات را یکی از اولویت های این پلیس در سال جاری اعلام کرد. 

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در نشست تخصصی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: سال 96 یکی از سالهای پر از فراز و نشیب در زمینه‌های مختلف به ویژه پلیس راهور بود.

 

وی ادامه داد: در سال 96 شاهد افزایش سفرها و افزایش ماموریتهای این پلیس بودیم و شرایط خاصی را تجربه کردیم.

 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: در نوروز 97 شاهد افزایش سفرها و ترددها بودیم ولی با این وجود گره ترافیکی نداشتیم.

 

وی با اشاره به گزارش شرکت ملی فراورده های نفتی خاطر نشان کرد: بیشترین مصرف بنزین و سوخت را در 28 اسفند معادل 116 میلیون لیتر در یک روز شاهد بودیم و در تعطیلات نوروز روزانه 100 میلیون لیتر بتزین مصرف شد که با تبدیل این ارقام به کیلومترپیمایش باید بگویم روزانه بیش از یک میلیارد کیلومتر پیمایش در سال 96 مصرف بنزین داشتیم.

 

سردار مهری با اشاره به حوادث و اتفاقات دی ماه سال گذشته گفت: متاسفانه در این ایام شاهد برخی اعتراضات بودیم و بیشترین وقت همکارانم صرف مدیریت این تجمعات شد البته در چند ماه اول سال 97 هم شاهد برخی اعتراضات و تجمعات بودیم و در این میان پلیس راهور در مدیریت این تجمعات بویژه تجمع کامیون داران به خوبی عمل کرد.

 

وی در بخش دیگری از صحبتهایش ادامه داد: کاهش جان باختگان یکی از موضوعات مهم و از اولویت های این پلیس در سال جاری است.

 

سردار مهری با اشاره به تشکیل قرارگاه پیشگیری از وقوع تصادفات خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 97 با تلاش شبانه‌روزی و بهره گیری از سایر ظرفیتهای دیگر دستگاهها و برون سازی و همت همه مسئولان اقدامات ویژه ای انجام شود تا یکی از سالهای خوب در پیشگیری از تصادفات در سراسر کشور داشته باشیم.

 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به شروع طرح ویژه ترافیکی تابستان از 24 خرداد ماه گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما پیشگیری از وقوع حوادث چه در درون شهرها و چه در برون شهرهاست. براساس آمار سازمان پزشکی قانونی 4939 نفر در تابستان سال گذشته در ترددهای درون و برون شهری جان خود را از دست دادند.

 

وی ادامه داد: در سال 96 روزانه بیش از 44 نفر به طور میانگین جان خود را از دست دادند اما در تابستان این آمار به 55 نفر رسید که این نشان دهنده این است که باید تمرکز بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

 

سردار مهری با بیان اینکه 37 درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از کالای ملی نام گذاری کرده اند بزرگترین سرمایه هر کشوری منابع انسانی آن کشور است ما اگر بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در تصادفات یک نفر هم کمتر جان خود را از دست بدهد بزرگترین کمک را به اقتصاد کشور کرده ایم.

 

وی با اشاره به هماهنگی همه دستگاهها در طرح ترافیکی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیشترین علت تصادفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بود و در برخی از استانها 70 الی 80 درصد تصادفات به دلیل علت‌های فوق بوده است.

 

سردار مهری با بیان اینکه تمرکز بیشتری در برخورد با تخلفات حادثه ساز داریم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین تصادفات در ساعت4 عصر تا 12 شب است باید برنامه ریزی خاصی برای کاهش وقوع تصادفات در این ساعات داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال گذشته به چرخه ترافیک اضافه شده و نزدیک به 33 میلیون خودرو و موتورسیکلت در حال تردد هستند، خاطرنشان کرد: افزایش گشت‌های نامحسوس، افزایش علایم راهنمایی و رانندگی و افزایش گشتهای پلیس و استفاده از فناوری های نوین می تواند در کاهش تصادفات به ما کمک کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------