رئیس هلال احمر: حکم بدوی رامین هفته آینده اعلام می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, رئیس هلال احمر
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در پرونده یاسین رامین که متهم مالی در پرونده سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر است، بازپرسی تمام شده است و حکم دادگاه بدوی یازدهم تیر اعلام می‌شود. یاسین رامین متهم پرونده سازمان تدارکات پزشکی با قرار وثیقه ملکی در تاریخ یازدهم اسفند از زندان آزاد شده است. رامین از روز بیست و چهارم مرداد سال ۹۵ به دلیل عجز از پرداخت وثیقه در زندان بوده است. 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در پرونده یاسین رامین که متهم مالی در پرونده سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر است، بازپرسی تمام شده است و حکم دادگاه بدوی یازدهم تیر اعلام می شود.

 

علی اصغر پیوندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به شدت به دنبال احقاق حقوق در پرونده های جمعیت هلال احمر هستیم و پرونده رامین را دنبال می کنیم البته حق اعتراض هست ولی کم کم جعیت هلال احمر به حقوقش می رسد.

 

به گزارش ایرنا، یاسین رامین متهم پرونده سازمان تدارکات پزشکی با قرار وثیقه ملکی در تاریخ یازدهم اسفند از زندان آزاد شده است.

 

رامین از روز بیست و چهارم مرداد سال 95 به دلیل عجز از پرداخت وثیقه در زندان بوده است.

یاسین رامین مرداد سال 95 به دنبال شکایت جمعیت هلال احمر به دلیل اختلاف حساب با این جمعیت، با حکم قضایی بازداشت شد.

 

وی به دلیل شکایت سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر به دلیل اختلاف حساب در زندان بود و قرار وثیقه 29 میلیارد تومانی برای وی صادر شده بود.

 

رئیس جمعیت هلال احمر درباره وضعیت کارخانه سها هلال پس از حادثه آتش سوزی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت های بیمه ای دلایل آتش سوزی را بررسی کردند و در آن موقع بخشی از تولید متوقف شد. هم اکنون دستگاه ها خریداری شده و این شرکت توانسته بخشی از میزان تولید را به زمان قبل از حادثه برگرداند.

 

پیوندی افزود: میزان تولید کارخانه سها هلال هنوز به زمان قبل از آتش سوزی بازنگشته است و هم اکنون در حال خرید دستگاهی از کشور آلمان برای بکارگیری در کارخانه سها هستیم.

 

پیوندی با اشاره به اختلاف مالی خسارات ناشی آتش سوزی میان هلال احمر و شرکت بیمه، گفت: متاسفانه شرکت بیمه ای آن میزان خسارت که مد نظر کارشناسان هلال بود را پرداخت نکرد. به هر حال امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده تولید کار کارخانه به زمان قبل برسد.

 

* 20 درصد پزشکان و پرستاران اعزامی به حج جدید هستند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وظیفه خدمات پزشکی حجاج که به هلال احمر سپرده شوده است، افزود: امسال با کاهش میزان نفرات تیم اعزامی پزشکی به حج مواجه هستیم.

 

وی با اعلام اینکه 80 درصد افراد اعزامی، کسانی هستند، که تجربه حضور در حج را دارند و قرار نیست حج تمتع بجا بیاورند، گفت: 20 درصد از پزشکان و پرستاران امسال برای نخستین بار به حج اعزام می شوند.

 

پیوندی با اشاره به تغییر در معاونت بین الملل جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران با توجه به عضویت در هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ می تواند ظرفیت بزرگی در اقلام دارویی و ثبت دارو به کشور داشته باشد.

 

وی افزود: یکی از پتاسیل های پیش رو برای هلال احمر ایران ایجاد ارتباط بهتر با فدراسیون بین المللی و جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمرهای دیگر کشورها است. هلال احمر ایران می تواند نمایندگی هایی را در دیگر مناطق برای ارتباط موفق تر با دیگر جمعیت های ملی داشته باشد تا به انتقال تجربیات بهتر در حوزه های امداد نجات منجر شود.

 

* 2 وظیفه آموزشی هلال ادامه می یابد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ابلاغیه شورای عالی اداری مبنی بر انحلال موسسات آموزشی متعلق به ارگان های دولتی افزود: ما دلایلی را مبنی بر غیر دولتی بودنمان اعلام کردیم؛ زیرا هلال احمر کمتر از 50 درصد بودجه اش دولتی محسوب می شود؛ اما مسئولان مربوطه نپذیرفتند و مهلت یک ماه برای انحلال موسسه عالی آموزش هلال احمر صادر کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از سرفصل های آموزشی که در موسسه آموزش عالی هلال احمر تدریس می شود در هیچ دانشگاهی ارائه نمی شود، افزود: اگر مجبور به انحلال شویم، دو وظیفه را برای خودمان حفظ می کنیم. یکی از این وظایف این نهاد برگزاری دوره های آموزشی پودمانی امدادگران و دیگری آموزش همگانی امداد و نجات برای همه مردم، است که این وظایف را گسترش می دهیم.

 

پیوندی با اشاره به اجرای طرح خادم برای آموزش فراگیر امداد و نجات گفت: این طرح، طرحی قابل دفاع است، الببته هزینه زیاد داشتن و مدت آموزش طولانی از مشکلات آن محسوب می شود.به همین علت در نظر داریم این طرح را با تغییرات جدید اجرا کنیم تا در مدت زمان کمتری تعداد زیادی از افراد آموزش های امدادی را فرا بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------