وضعیت زاینده رود بغرنج است / احتمال جیره بندی آب شرب در اصفهان



 اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , زاینده رود
نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه آب زاینده رود وضعیت بغرنجی دارد، گفت: اگر همین طور پیش برود احتمال جیره بندی و ایجاد مشکلات شدیدتر برای آب شرب وجود دارد. 

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مسئله کم آبی در استان اصفهان اظهار داشت: مسئله آب یکی از موضوعات اساسی در استان اصفهان است به طوری که  آب زاینده رود وضعیت بغرنجی دارد و در حال حاضر آب شرب اصفهان و شهرهای پیرامونی در بحران به سر می‌برد.

 

وی افزود: اکنون ظرفیت آب سد کوهرنگ به شدت کاهش پیدا کرده و اگر همین طور پیش برود احتمال جیره بندی و ایجاد مشکلات شدیدتر برای آب شرب وجود دارد.

 

نماینده مردم سمیرم با بیان اینکه روستاهایی که از سرچشمه کارون استفاده می‌کنند مشکلات عدیده‌ای دارند، خاطرنشان کرد:  شهرستان سمیرم سابقه بارندگی سالانه بالاتر از 500 میلی‌متر داشته اما امسال 250 میلی‌متر بارندگی داشتیم که حتی نسبت به سال قبل که 400 میلی‌متر بارندگی داشتیم خیلی کمتر شده است و بیشتر بارندگی‌ها هم (نزدیک 150 میلی‌متر)  بعد از فروردین بوده است، ضمن اینکه با توجه به ارتفاعی که در منطقه وجود دارد این آب بارندگی از منطقه خارج می‌شود، بنابراین شرایط کشاورزان بسیار بد است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: نزدیک به 2 هزار اصله درخت در سال گذشته خشک شد و امسال اگر رسیدگی نشود نزدیک به 10 هزار  درخت خشک می‌شوند و کشاورزان به شدت دچار آسیب خواهد دید.

 

سلیمی همچنین بیان کرد: یکی از سدهای سمیرم 43 میلیومن متر مکعب ظرفیت آب دارد ولی فعلا نزدیک 1.5 میلیون متر مکعب آب دارد که 1200 هکتار از اراضی و بیش از 2 هزار هکتار از درختان باید از این سد آبیاری شوند که به شدت درگیر کم آبی و مشکل شده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------