امتحانات نهایی و کنکور موجب کاهش ساعت آموزشی پایه دوازدهم شد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم سال تحصیلی 98-97 امتحانات نهایی و کنکور را پیش رو دارند ساعات آموزشی آنها از 35 ساعت به 24 ساعت در هفته کاهش پیدا کرد. 

علی زرافشان روز شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: این تصمیم به منظور فراهم کردن فرصت مطالعه برای دانش آموزان این پایه تحصیلی از سوی شورای عالی آموزش و پرورش گرفته شده تا آنها بتوانند زمان بیشتری برای آمادگی در هر دو آزمون داشته باشند.

 

'بر اساس نظام آموزشی قدیم دانش آموزان در یک دوره چهار ساله و پس از گذراندن دوره پیش دبستانی باید در امتحانات نهایی شرکت می کردند اما در ساختار جدید 3-3-6، امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم نهایی برگزار و به این ترتیب دوره پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.'

 

وی ادامه داد: دانش آموزان پایه دوازدهم که بر اساس ساختار 3-3-6 سال 98 در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت کنند با کاهش ساعات آموزشی این امکان فراهم شده تا خود را برای کنکور آماده کنند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه کاهش ساعات درسی پایه دوازدهم اظهار داشت: از آنجا که با دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش، ساعات آموزشی این پایه از 35 ساعت به 24 ساعت کاهش یافته است، دانش آموزان نیاز نیست بیشتر از 6 ساعت در روز که چهار روز در هفته می شود در مدارس حضور داشته باشند و سایر روزها را می توانند صرف آمادگی برای کنکور کنند.

 

زرافشان تصریح کرد: پیش از این و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ، ساعات آموزشی پایه دوازدهم 35 ساعت بود و دانش آموزان باید روزی هفت ساعت که شامل پنج روز در هفته بود را در مدارس حاضر می شدند.

 

وی درباره وضعیت چاپ کتاب های درسی پایه دوازدهم نیز گفت: با وجود اینکه تمامی دروس این پایه در تمامی شاخه ها و رشته های تحصیلی جدید التالیف است اما اکنون کتاب ها آماده شده و قابل دسترسی برای معلمان بر روی پرتال سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: مشکلی در رابطه با چاپ کتاب های تمامی دوره های تحصیلی به ویژه کتاب های پایه دوازدهم وجود ندارد و مهرماه کتاب ها به دست دانش آموزان می رسد.

 

زرافشان تاکید کرد: دانش آموزان سال آینده بر اساس مطالب کتاب های جدیدالتالیف در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی شرکت خواهند کرد و سوالات کنکور از همین منابع که بر اساس ساختار 3-3-6 تغییر یافته، طرح می شود.

 

بر اساس ساختار آموزشی 3-3-6 که تغییرات آن از سال تحصیلی 92-91 آغاز شد دوره های تحصیلی به 6 سال ابتدایی، سه سال متوسطه اول (راهنمایی) و سه سال متوسطه دوم ( دبیرستان) تقسیم شد و اکنون با توجه به این تحولات، سال تحصیلی 98-97 با پایان پایه دوازدهم دانش آموزان دیپلم گرفته و می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و دوره پیش دانشگاه نیز حذف خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------