سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می گردد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سپنتا نیکنام
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: بر اساس مصوبه امروز این مجمع سپنتا نیکنام عضو شورای شهر می تواند در این شورا به فعالیت خود ادامه دهد. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری درباره طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و حضور اقلیت های دینی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، گفت: این طرح درمجمع تصویب شد.

 

وی افزود: بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام اقلیت های دینی می توانند در شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزد شوند.

 

سپنتا نیکنام منتخب شورای شهر یزد که برای دومین بار قرار بود بعنوان هفتمین عضو وارد این شورا شود با شکایت نفر چهل و پنجم این انتخابات، توسط شعبه 43 دادگاه دیوان عدالت اداری معلق شد.

 

این پرونده پس از اظهار نظرهای فراوان، به فقهای شورای نگهبان سپرده شد که در نهایت این شورا رای به لغو عضویت نیکنام داد.

 

مجلس شورای اسلامی برای حل این موضوع در اقدامی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را با دو فوریت به مجلس ارائه کرد که در جلسه 21 آذر با 152 رای موافق با اصلاح آن موافقت شد.

 

در اصلاحیه ماده 30 تبصره یک آمده است: اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

 

اما این طرح مجلس با ایراد شورای نگهبان مواجه شد. در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه 24 دی 96 با اصرار بر مصوبه قبلی خود، این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------