«امین موقت» روشی برای فرزندخواندگی کودکان بی‌سرپرست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فرزندخواندگی
رئیس گروه توانمند سازی و مراقبت از فرزندان سازمان بهزیستی با اشاره به دلایل طولانی شدن روند فرزندخواندگی گفت: فرهنگ و توجه عمومی جامعه به «فرزندخواندگی» پذیرش دائم کودک است درحالی که مدل‌های دیگری مانند «امین موقت» برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مدت ۶ ماه تا یک سال نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا، شبنم میربیگی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد،با اشاره به هدف اصلی قانون حمایت از نوجوانان و کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست اظهار کرد: هدف اصلی از این قانون پرورش کودک در محیط امن خانواده است. مراکز بهزیستی حتی اگر بهترین استانداردها را داشته باشند نمی‌توانند جای محیط گرم و امن خانواده را پر کنند. مربیان و مدیران دلسوزی در مراکز بهزیستی کشور حضور دارند، اما تاکید ما بر این است که فرزندان به خانواده‌های شایسته سپرده شوند.

 

رئیس گروه توانمند سازی و مراقبت از فرزندان سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: پیرو تصویب این قانون در سال ۱۳۹۲ روند بهزیستی شکل کامل تری نسبت به گذشته پیدا کرد.

 

میر بیگی ادامه داد: در گذشته ارزیابی روانشناسی در مورد متقاضیان سرپرستی کودک با محدودیت بیشتری انجام می شد اما در حال حاضر با دقت بیشتر و طبق نظر متخصصان حرفه‌ای انجام می شود. به جهت این قانون و دستورالعملها و نیروی انسانی که در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته می توان خدمات و شرایط بهتری را به کودکان ارائه داد.

 

وی ادامه داد: بچههایی که به فرزند خواندگی پذیرفته میشوند تا قبل از سن بلوغ باید از این مسئله مطلع شوند البته روش اطلاع رسانی در این رابطه توسط متخصصان و کارشناسان به خانوادهها گوشزد میشود.

 

میربیگی با اشاره به دلیل متقاضیان زیاد برای فرزندخواندگی و طولانی شدن روند واگذاری سرپرستی به خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: فرهنگ و توجه عمومی جامعه به فرزندخواندگی دائم است درحالی که مدل‌های دیگری مانند امین موقت به مدت ۶ ماه تا یک سال نیز وجود دارد.

 

رئیس گروه مراقبت و توانمند سازی فرزندان سازمان بهزیستی تصریح کرد: علاوه بر ملاحظات روانشناسی و مددکاری، عدم سابقه کیفری خانواده ها از طریق استعلامهای قانونی و انگیزه متقاضیان نیز توسط گروه متخصصان ارزیابی میشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------