مکاتبه با وزیر حج عربستان برای حل مشکل ارتباطاتی زائران کشورمان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محمدی
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مشکلی در خصوص فضای مجازی عربستان بوجود آمده است که ما مکاتبه‌ای با وزیر حج عربستان برای حل این مشکل داشته ایم تا زائران بتوانند با خانواده‌های خود در ارتباط باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید محمدی در بدو ورود به مدینه گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه  تا امروز بیش از 15 هزار نفر از زائران وارد مدینه شده و بیش از 5 هزار زائر نیز از مدینه به مکه می‌روند اظهار کرد:  پروازهای مدینه قبل از 27 تیر آغاز شده است و تا 19 مرداد ادامه می‌یاید. پروازهای مدینه بعد هم از هشتم مرداد آغاز و تا 24  مرداد ادامه می‌یابد.

 

وی درباره کیفیت خدمات ارائه شده به زائران کشورمان تصریح کرد: مجموعه خدمات ارائه شده به حجاج رضایت بخش بوده است و ما هم سعی می‌کنیم که بهترین خدمات را بدهیم. با وجود گرما و برخی محدودیت‌ها ، تلاش بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج ارائه بهترین خدمات به حجاج است.

 

محمدی در ادامه  با اشاره به پیش‌بینی های لازم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران خاطرنشان کرد:‌ در مدینه 2 درمانگاه وجود دارد که حجاج می‌توانند به این درمانگاه‌ها مراجعه کنند. در مکه در هر مجموعه هتل یک مطب داریم . درمانگاه و بیمارستان مرکز پزشکی ایران هم در مکه وجود دارد.  در عرفات و منا هم بیمارستان دایر است. علاوه بر این، پزشکان هم در مجموعه هتل‌ها حضور دارند. در مکه و مدینه مراکز پزشکی ما در صورت نیاز هماهنک می‌کنند که از خدمات پزشکی عربستان استفاده شود . در منا و عرفات حجاج می‌توانند به درمانگاه‌های عربستان مراجعه کنند که این خدمات رایگان است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مورد فوتی از زائران داشته‌ایم گفت: نه. الحمدالله وضع خوب است.گرچه ممکن است که حجاج بخاطر گرمای هوا  ناراحتی‌هایی داشته باشند ولی در مجموع شرایط خوب است.

 

رییس سازمان حج درباره مشکل ارتباط زائران با خانواده‌های خود در ایران اظهار کرد: یک بستر خوبی برای استفاده از اپلیکیشن داخلی ایجاد کرده ایم که اکثر حجاج این اپلیکشین‌ها را دارند. این اپلیکیشن‌ها ارتباطات صوتی هم دارند . مشکلی در خصوص فضای مجازی عربستان بوجود آمده است که ما مکاتبه‌ای با وزیر حج عربستان برای حل این مشکل داشته ایم. باز هم دنبال می کنیم تا این مشکل حل شود.

 

محمدی در پایان درباره علت تاخیر پرواز حجاج گفت: جز یک مورد در فرودگاه زنجان که به دلیل مشکل باند فرودگاه بوده است، تاخیر چندانی در پروازها نبوده و میانگین تاخیر بیست دقیقه است. به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و عربستان تاکید کرده‌ایم که تاخیر نداشته باشند. چون عمده پروازهای از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود و اعزام حجاج هشت استان را پوشش می دهد، خدمات خوبی به حجاج در این فرودگاه ارائه می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------