جدیدترین آمارها از انجام پروازهای حج/ ۱۹ هزار حاجی اعزام شدند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, پروازهای حج
شرکت فرودگاه‌ها جدیدترین آمارها از پروازهای حج انجام شده تا پایان روز جمعه ۵ مرداد را اعلام کرد. 

به گزارش ایسنا، طبق اطلاعات ارائه شده در طول روزهای گذشته مجموعا ۷۲ پرواز به مقصد فرودگاه‌های عربستان سعودی انجام شده که نتیجه آن اعزام ۱۹ هزار حاجی ایرانی به سرزمین وحی بوده است.

 

در طول این مدت ۴۸ پرواز را شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام داده و ۲۴ پرواز نیز از سوی شرکت ایرلاین‌ سعودی نهایی شده است. در سال جاری تنها این دو ایرلاین پروازهای حجاج ایرانی را انجام می دهند و بر خلاف گذشته دیگر شرکت ها در این فرایند حضور نخواهند داشت.

 

بر اساس جدیدترین آمارها در طول این مدت فرودگاه امام خمینی تهران با انجام ۲۶ پرواز فعال‌ترین فرودگاه ایران بوده و پس از آن فرودگاه‌های اهواز با ۱۸، مشهد با ۱۳، زنجان با ۵، بوشهر و کرمان با ۴ و رشت با ۲ پرواز قرار گرفتند.

 

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پروازهای رفت حجاج ایرانی تا ۲۴ مردادماه ادامه خواهد داشت. پروازهای بازگشت نیز از سوم شهریور کلید خورده و تا روزهای پایانی این ماه ادامه پیدا می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، ایران پس از آنکه به دلیل فاجعه منا و بر هم خوردن روابط سیاسی اش با عربستان برای یک سال اعزام حاجیانش را متوقف کرده بود، بار دیگر از سال قبل حاجیان خود را به سرزمین وحی فرستاده است هر چند که در حال حاضر پروازهای حج عمره متوقف شده‌اند.

 

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از دو سال قبل پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به طور کامل به فرودگاه امام خمینی انتقال یافته‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------