ابتکار: افراد کودک آزار در فضای مجازی پیگرد قضایی می شوند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, ابتکار
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین بخش های این لایحه لزوم پیگرد قضایی سوءاستفاده کنندگان از کودکان در فضای مجازی است. 

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در همایش بین المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان افزود: فناوری اطلاعات یک فرصت است اما اگر درست استفاده نشود به ویژه در حوزه اینترنت می تواند آسیب زا باشد؛ به همین دلیل آموزش در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس در حال پیگیری است و یکی از مهمترین زمینه ها در این لایحه توجه به فضای مجازی و اینترنت برای کودکان است.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه این لایحه به زودی به نتیجه برسد، اظهار داشت: برخورد با متخلفانی که کودکان و نوجوانان را در اینترنت مورد سوءاستفاده قرار می دهند، در این لایحه پیش بینی شده است.

 

ابتکار با بیان اینکه همچنین در قانون برنامه ششم توسعه در مواد 101 و 102 به مباحث عدالت جنسیتی و تاب آوری خانواده پرداخته است، تصریح کرد: در زمینه های مربوطه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت ارتباطات اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

وی ادامه داد: در گزارشی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه داد، اعلام شد که شکاف جنسیتی در حوزه دیجیتال در کشور چهار درصد کاهش داشته است و امیدواریم همین روند ادامه یابد و شاهد دستیابی برابری فرصت ها میان زنان و مردان در فناوری ارتباطات باشیم

 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ماده 102 برنامه ششم در حوزه تاب آوری خانواده است و در همین راستا طرح گفت و گوی ملی خانواده با هدف توان افزایی خانواده ها از طریق گفت و گو در حال پیگیری است.

 

وی اضافه کرد: طرح ملی گفت و گوی بین خانواده ها در ٢٠ استان کشور آغاز شده است و امیدواریم این طرح در تمام کشور اجرایی شود.

 

ابتکار خاطرنشان کرد: اکنون گفت و گو در خانواده ایرانی دچار اختلال شده است در حالی که خانواده پر گفت و گو می تواند مسایل خود را از طریق تعامل و گفتگو حل کند و تاب آوری بیشتری داشته باشد؛ بر اساس آمارها، مدت زمان گفت و گو در بین خانواده ها به کمتر از ٢٠ دقیقه رسیده است.

 

وی ادامه داد: فناوری اطلاعات کلیدی است که به سطح توانمندی، خلاقیت و نوآوری بانوان به ویژه در حوزه اشتغال کمک می کند.

 

سمینار یک روزه نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندسازی زنان امروز یکشنبه در تالار شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و یوحنا یمبسه وزیر زنان کشور اندونزی برگزار شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------