آخرین وضعیت ذخیره آبی پایتخت و شهرهای اطراف



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,منابع آبی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر وضعیت منابع آبی در شهر تهران در حالت سبز قرار دارد. بدین معنا که مشکلی برای تامین آب وجود ندارد و شاهد افت فشار و قطعی آب در شهر تهران نیستیم. 

محمدرضا بختیاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:وضعیت منابع آبی در شهر تهران در حالت سر به سر قرار دارد و اگر مشترکان میزان مصرف خود را افزایش ندهند و به همین روال آتی پیش برویم، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما اگر میزان مصرف افزایش یابد، ممکن است در برخی مناطق با افت فشار روبرو شویم.

 

وی با بیان اینکه در غرب تهران و شهرستان‌های اطراف استان وضعیت تامین آب در حالت زرد قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در این مناطق با مشکل افت فشار آب مواجه هستیم که دلیل این مسئله نیز افزایش  حرارت دما است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: باید گفت که در اطراف استان تهران مشکلی از نظر کیفیت آب وجود ندارد و تنها بحث بر سر کمیت است که امیدواریم این مسئله نیز با مدیریت مصرف جبران شود.

 

بختیاری در خصوص میزان مصرف آب در شهر تهران گفت: تاکنون ۳۸۷ میلیون مترمکعب آب در پایتخت مصرف شده که این میزان ۱۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش داشته و باید گفت که بیش از یک سوم آب سال مصرف شده است.

 

در حال حاضر درکلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر ۸.۵ میلیون نفر ساکن و در حدود ۱.۵ میلیون نفر جمعیت شناور، سالانه ۱۰۳۵ میلیون مترمکعب و متوسط در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------