عضو شورای شهر تهران: نفوذِ پسماند پالایشگاه تهران به محصولات کشاورزی/خطر انفجار انبارهای دپوشده گاز



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شورای شهر تهران
نشتِ نفت از پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران به زمین‌های اطراف پالایشگاه از سوی سازمان محیط زیست تایید شده و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرده سلامت شهروندان این منطقه و مردمی که در مجاورت پالایشگاه زندگی می‌کنند،‌ شوخی‌بردار نیست. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مسائل زیست محیطی شهرستان ری گفت: خطر نفوذ پسماند پالایشگاه نفت شهید تندگویان به محصولات کشاورزی منطقه وجود دارد.

 

به گزارش ایلنا، نشتِ نفت از پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران به زمین‌های اطراف پالایشگاه از سوی سازمان محیط زیست تایید شده و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرده سلامت شهروندان این منطقه و مردمی که در مجاورت پالایشگاه زندگی می‌کنند،‌ شوخی‌بردار نیست و از طریق دستگاه قضا مساله را پیگیری خواهد کرد.

 

پالایشگاه نفت شهید تندگویان سالیان سال است که مردم منطقه را رنج می‌دهد

 حسن خلیل‌آبادی (عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای شهرستان ری) با اشاره نشت نفت خام از پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران به داخل زمین و آلوده کردن آب‌های زیرزمینی در محدوده شهرستان ری گفت: پالایشگاه نفت شهید تندگویان سالیان سال است که مردم این منطقه را رنج می‌دهد و نشت نفت، فاضلاب و پسماند پالایشگاه، مدتهاست که به زمین‌های اطراف آسیب جدی رسانده است.

 

خطر انفجار بیشتر از نشت نفت است

وی ادامه داد:‌ مسئولان پالایشگاه حتی مجبور شدند روستای (اسماعیل آباد) را خریداری کرده و به طور کامل تخلیه کنند. با این وجود این مشکل کماکان ادامه داشته و منطقه به شدت با آن درگیر است. از همه بدتر انبارهای دپو شده‌ی گاز است که خطر انفجار دارد. درواقع خطر انفجار آنها بیشتر از خطر نشت نفت است. اطراف پالایشگاه نیز به شدت محیط پرمخاطره‌ای دارد.

 

خلیل آبادی در پاسخ به این سوال که ساکنان اطراف پالایشگاه چگونه در این شرایط زندگی می‌کنند، افزود: ساکنان اطراف پالایشگاه، آبِ شهری را از تهران دریافت می‌کنند، اما کشاورزی‌شان به طور کامل از بین رفته است. آلودگی‌های ناشی از پالایشگاه نفت آسیب جدی به این زمین‌های زراعی وارد کرده است.

 

استفاده از آب آلوده برای شستشو

عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص آثار نامطلوب آلودگی‌های ناشی از پالایشگاه تندگویان، در سلامت مردم و ساکنین تحقیقاتی شده است یا خیر؟ گفت: تحقیقاتی در این خصوص صورت گرفته است، نشتِ نفت‌ به آ‌ب‌های زیرزمینی، موجب آلودگی محصولات کشاورزی شده چراکه محصولات کشاورزی از طریق آب چاه آبیاری می‌شوند. همچنین از این آب برای شستشو استفاده می‌کنند و تاثیرات نامطلوبی روی سلامت آنها می‌گذارد.

 

خلیل‌ابادی با بیان اینکه آلودگی‌های ناشی از نشت نفت، پسماند و فاضلاب پالایشگاه، سال‌های سال است که این منطقه را آزار می‌دهد، در انتها خاطرنشان کرد: پالایشگاه ادعا می‌کند که تلاش خود را برای جلوگیری از نشت نفت کرده است، اما تلاش‌شان واقعی نیست.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------