دستگیری باندهای ایجادکننده اخلال در بازار ارز



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سردار اسکندر مومنی
جانشین فرمانده ناجا از افزایش بیش از 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور خبر داد. 

به گزارش ایسنا سردار اسکندر مومنی در حاشیه سفر به استان لرستان با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از این سفر بازدید، بازرسی و نظارت برنامه‌ای نیروی انتظامی از استان‌هاست و خوشبختانه لرستان نسبت به بازدید دوره قبل 4.5 نمره ارتقاء و روند رو به رشد و عملکرد خوبی داشته است. به عنوان مثال جرائم و سرقت‌های به وقوع پیوسته در این استان22 درصد کاهش و کشفیات سرقت نیز 11 درصد افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به وضعیت امنیتی کشور نیز گفت: شرایط امنیتی کشور مطلوب است و همه شاخص‌های عمده ما بهبود قابل توجهی داشته است، جرائم عمده، خشن و جنایی کاهش داشته و شاهد افزایش کشفیات هستیم. شاخص‌های امنیتی نیز بهبود قابل توجهی داشته و ما از یک امنیت خوب و پایداری برخورداریم البته مفهوم این نیست که هیچ جرمی افزایش نداشته است.

 

مومنی با تاکید بر اینکه ایران 97 امن‌تر از ایران 96 در چهار ماهه امسال است، گفت: نیروی انتظامی از دی ماه سال 96 با درخواست دولت و هماهنگی‌های صورت گرفته در برخورد با برهم‌زنندگان نظم بازار به ویژه ارز ، هر آنچه در توان داشته برای بهبود وضعیت و کمک به دولت گذاشته است. نیروی انتظامی در کنترل بازار خرید و فروش غیرمجاز ارز در خیابان و برخورد با قاچاقچیان عمده فعالیت گسترده‌ای داشته و چند باند که در بازار اخلال می‌کردند را دستگیر و افرادی که نقش موثر در این اخلال‌ها را داشتند تحویل مقامات قضایی شدند.

 

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: در خصوص برخورد با احتکارگران نیز تمامی همکاران بسیج و انبارهای مختلفی شناسایی شده‌اند، بسیاری از این کالاها با حکم قضایی وارد چرخه مصرف و فروش شدند و ما کنترل میدانی را به طور جد در دستورکار قرار داد ایم.

 

مومنی با تاکید بر اینکه مردم باید آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند، گفت: نیروی انتظامی با هرگونه اخلال برخورد قاطع خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال 300 تن کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که  نسبت به سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشته است، گفت: علاوه بر اینکه داخل شهرها درگیر موضوعاتی مانند احتکار و قاچاق و مقابله با سرقت‌ها هستیم در مرز هم مرزبانان نیز تلاش گسترده‌ای دارند. امسال شهدای ما در مرزها 30 درصد کمتر شده‌اند.

 

مومنی همچنین در خصوص تصادفات جاده‌ای گفت: روزانه بیش از 40 نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند که آمار تلخی است، آمار سوانح و حوادث در کشور یک روند کاهشی قابل توجه داشته بطوری‌که در سال‌های 84 و 85،  28 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می شدند در حالیکه میزان خودروها هفت میلیون بود ولی الان در سال 97 تعداد خودروها از 20 میلیون رد شده و  تعداد کشته‌ها به 16 هزار نفر رسیده است.

 

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم این عدد پایین بیاید. این کار چهار راه عمده دارد؛ رعایت مردم، افزایش ایمنی خودروها و جاده‌ها و سیستم امداد و نجات و درمان سرعت بیشتری در سوانح داشته باشند.

 

مومنی همچنین با اشاره به پلیس‌های تخصصی جدید گفت: الان همه پلیس‌ها در درون خود بخش‌هایی دارند و از بانوان استفاده می‌کنند از جمله پلیس امنیت، فتا، آگاهی و پیشگیری.  ما دانشکده داریم و پلیس زن استخدام می‌کنیم، آموزش می‌دهیم و در ماموریت‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.

 

وی افزود: برخی پلیس‌ها مانند کودک، اقتصاد و ... یک طرف آن‌ها نیروی انتظامی‌ است و یک طرف دیگر قوانین و مقررات. یعنی باید مقررات تصویب و در مجلس و جاهای دیگر مشخص و اختیارات نیز تعیین گردد. هر زمانی که هر کدام از اینها نهایی شد ما بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

مومنی در بحث حجاب و عفاف نیز تاکید کرد:  نیروی انتظامی در این باره به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و حتما به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و با هنجارشکنان و کسانی که امنیت اخلاقی را نادیده بگیرند برخورد جدی و قاطع خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------