کاهش ۲۵.۹ درصدی بیکاری در سال جاری/سیر صعودی طلاق در کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,بیکاری
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و وزارت ورزش با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور گفت: در سال جاری ۲۵.۹ درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش امروز در نشست خبری هفته ازدواج عنوان کرد: هفته ازدواج جزو برنامه‌های معاونت ما است امسال یک دستورالعملی را علاوه بر حوزه ازدواج در همه حوزه‌های دیگر به استان‌ها ابلاغ کردیم بر مبنای آن  از این پس همایش‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌هایی که هیچ دستاوردی ندارند تعطیل شوند یعنی اگر برنامه‌هایی در حوزه ازدواج برگزار می‌شود باید طبق دستورالعمل به دستاوردهای آن دقت شود. هیچ اعتبار بودجه‌ای در این معاونت برای این نوع برنامه‌ها در نظر گرفته نشده است.

 

تندگویان در ادامه با اشاره به اتفاقاتی که در خصوص ازدواج در سال جاری رخ داده است بیان کرد:‌ وام ازدواج قرار بود افزایش پیدا کند که به 15 میلیون تومان رسیده است حدود 360 هزار نفر این وام را دریافت کردند و پنج هزار میلیارد تومان از ابتدای سال تا به الان دولت برای این امر پرداخت کرده است. همین اتفاق باعث افزایش انگیزه جوانان در امر ازدواج شده است و آمار ثبت ازدواج از اول سال، افزایش آمار ازدواج را نشان می‌دهد.

 

او تاکید کرد: شاید 30 میلیون تومان وام برای زوجین مبلغ کافی نباشد، اما به نسبت خوب است.

 

معاون امور جوانان در ادامه  بیان کرد: در سال 96 در حوزه مهارت‌های زندگی حدود 3953 کارگاه ایجاد کردیم که 174 هزار و 765 نفر در این کارگاه‌ها مورد آموزش مهارت‌های زندگی قرار گرفتند. از تعداد مراجعین به مراکز مهارت‌های زندگی 62.39 درصد خانم و 37.61 درصد آقایان بوده‌اند.

 

وی با اعلام آمار دیگر در این زمینه اشاره کرد: تعداد مراجعان مجرد به مراکز مشاوره و مهارت زندگی 51.7 درصد و آمار مراجعان متاهل 49.93 درصد بوده است این برای ما خیلی خوب است زیرا فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در جامعه بتدریج در حال به وجود آمدن است. طبق این آمار 37 درصد مدرک دیپلم و زیردیپلم، 41 درصد مدرک کارشناسی، 15 درصد کارشناسی ارشد، 3 درصد مدرک دکترا داشتند.

 

او همچنین افزود: 60 درصد از مراجعان به دلیل مشکلات خانوادگی به مراکز مشاوره مراجعه کردند و 40 درصد دیگر به خاطر مشکلات متنوع اقدام به مراجعه کرده بودند.

 

تندگویان در خصوص تعداد مراکز تخصصی مشاوره در تهران گفت: در استان تهران 40 مرکز تخصصی داریم که آمار کلی مراجعه‌کنندگان به آنها 12 نفر بوده است. همچنین در مراکز استان‌ها 23 مرکز داریم.

 

او درباره خیرین ازدواج توضیح داد: امسال موضوع خیرین ازدواج را ساماندهی کرده‌ایم. خیرین ازدواج تقریبا در این زمینه مغفول مانده‌ بودند و باید قطعا در این زمینه از آنها تقدیر  شود.

 

تندگویان با اشاره به آمار طلاق در سال جاری بیان کرد: در سال 96 در کل کشور 29.2 درصد شاهد افزایش آمار طلاق بوده‌ایم یعنی به ازای هر صد ازدواج 29 طلاق در کشور صورت گرفته که آمار خوبی نیست. نمودار ما نشان می‌دهد از سال 75 تا 96 در حوزه طلاق یک نمودار صعودی را طی کردیم.

 

او ادامه داد: بحث خانواده همواره دچار افت و خیزهایی بوده است مثلا در یک برهه‌ای از تاریخ تاکید بر کاهش فرزندآوری بود اما حالا افزایش تعداد خانواده مطرح است. متاسفانه امروز با خانواده‌های تک فرزندی در کشور مواجهیم.

 

تندگویان در ادامه بیان کرد: تعداد ازدواج‌هایی که در کشور صورت گرفته 10 درصد کاهش داشته است.

 

او با اشاره به کاهش آمار بیکاری در کشور بیان کرد:‌ در سال جاری 25.9 درصد کاهش بیکاری داشته‌ایم روند بیکاری تاثیر مستقیم در ازدواج دارد به همین میزان که نرخ بیکاری افزایش داشته در بحث ازدواج و طلاق هم تاثیرگذار بوده است.

 

تندگویان با اشاره به برنامه های هفته ازدواج گفت: هفته ازدواج از 22 تا 28 مرداد ماه با اسم‌گذاری روزهای هفته آغاز خواهد شد. دوشنبه 22 مرداد با نام جوانان، ازدواج، توانمندسازی، مهارت‌های زندگی سه شنبه؛ جونان، ازدواج، مدیریت خانواده، چهارشنبه؛ جوانان، ازدواج، مهارت اقتصادی، پنجشنبه؛ جوانان، ازدواج، مهارت، فرزندپروری، جمعه؛ جوانان، ازدواج، معنوی و دینی، شنبه؛ جوانان، ازدواج، سواد رسانه ای، یکشنبه جونان، ازدواج، سمن‌های عرصه ازدواج و... از اسامی در نظر گرفته شده برای هفته ازدواج است. همچنین در این ایام در 429 شهرستان کارگاه آموزش مهارتی در نظر گرفته ایم که پس از آن از زوج ها با گذارندن دوره هایی تقدیر می شود.

 

وی ادامه داد: ضمن اینکه در این هفته تمام مراکز مشاوره به طور رایگان خدمت می‌کنند. همچنین یک کمپین رسانه‌ای با عناوینی مثل مهریه، همسرگزینی و... در هفته ازدواج تشکیل داده‌ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------