آغازثبت‌نام«وام ضروری»بازنشستگان ازشهریور/افزایش حداقل‌حقوق‌ها به۳.۵میلیون با همسان‌سازی حقوقها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان از اول شهریور ماه خبر داد و گفت: وام‌های ضروری پنج میلیون تومانی از مهرماه واگذار و توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، جمشید تقی زاده در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری، رئیس جمهوری پاسداشت منزلت بازنشستگان را به عنوان اصلی مهم سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است گفت: صندوق بازنشستگی نیز ارائه مطلوب خدمات را تا حد ممکن برنامه‌ریزی کرده است.

 

وی به سیاست خروج از بنگاه داری اشاره کرد و گفت: امسال تعدادی از شرکت ها از طریق بورس و فرابورس به بخش خصوصی واگذار شده و سود حاصله را در بازار پول و سرمایه گذاشتیم.

 

تقی زاده ادامه داد: خروج از ۶۷ شرکت زیان ده و کم بازده را در اولویت کاری قرار دادیم. توجه و تعیین استراتژی برای ۹ شرکت سودآور خارج از استراتژی را نیز مدنظر قرار داده و مدیریت ۲۳ شرکت را به زیر ۵۰ درصد سهام آوردیم.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ثبت نام وام ضروری از اول شهریور شروع و از مهر واگذار می‌شود اظهار کرد: تعداد وام‌ها از ۳۰۰ به ۴۰۰ هزار نفر و مبلغ آن را از ۴ به ۵ میلیون تومان رساندیم و اعتبار آن دو هزار میلیارد تومان و کارمزد آن چهار درصد است.

 

تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی

 

وی با اشاره به تدوین بسته جدید بیمه تکمیلی گفت: دو میلیون بازنشسته و خانواده آنها را تحت پوشش داریم و در بسته جدید اولین اقدام حمایت از ۳۲ هزار بیمار صعب‌العلاج است. همچنین صندوق در راستای سیاستهای حمایتی و جبرانی در پوشش هزینه‌های توانبخشی، مبلغ توانبخشی را امسال به ۵۴۰ هزار تومان برای هر بازنشسته افزایش داده است.

 

تقی زاده ادامه داد: بیمه آتیه سازان حافظ پروسه‌های طولانی برای بررسی اسناد پزشکی بازنشستگان دارند و یک ماه طول می‌کشید که اکنون با الکترونیکی شدن بررسی اسناد، به ۴۸ ساعت کاهش می‌یابد.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه سعی می‌کنیم بیمه ملت را که متعلق به خودمان است را تقویت کنیم زیرا فعلا زیرساخت های لازم را ندارد گفت: فعلا با بیمه آتیه‌سازان ادامه می دهیم اما اگر رضایت بیمه شدگان را جلب نکند حتما تصمیمات جدی درباه آن خواهیم گرفت. آتیه سازان موظف به اجرای سیاست های کلان صندوق بازنشستگی کشوری است.

 

افزایش کمک هزینه سفر به ۷۴۰ هزار تومان 

وی با بیان اینکه سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته و به کانون‌های بازنشستگان استانها تفویض اختیار کردیم اظهار کرد: کمک هزینه سفر به ۷۴۰ هزار تومان به ازای هر بازنشسته و همراهش افزایش یافته است.

 

تقی زاده ادامه داد: ۶۷ هتل در کشور و ۳۰ سوییت در شمال کشور داریم که ۵۰ درصد تخفیف در تمام شرایط برای استفاده بازنشستگان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته شده است.

 

رونمایی از تسهیلات درمانی و کاهش پروسه بررسی مدارک پزشکی بازنشستگان، به‌زودی  

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در بخش درمانی طرح‌هایی به‌زودی و تا ۲۰ روز آینده رونمایی می‌شود گفت: الکترونیکی کردن تمام فرایندهای بررسی و دریافت اسناد پزشکی و کاهش مدت پرداخت خسارت از یکماه به ۴۸ ساعت و کاهش مراجعه حضوری به شعب از این جمله است و صرفه جویی در زمان و هزینه اتفاق می افتد.

 

طراحی کارتی رفاه برای ارائه ۱۰ ـ ۱۵ خدمت 

وی با بیان اینکه در جهت افزایش رفاه اجتماعی بازنشستگان و رفع احتیاجات ضروری اقدام به طراحی کارت رفاهی چندمنظوره کردیم گفت: ۱۰،۱۵ خدمت در این کارت چندمنظوره تعبیه می‌شود که شناسایی، منزلت ، مراجعه به فروشگاه‌ها و... با آن امکان پذیر است.

 

تقی زاده همچنین از رایزنی با استانداری تهران برای راه اندازی و احداث دهکده سلامت و باشگاه بازنشستگان گفت: برای اولین بار تعامل کردیم ۴۰ هکتار زمین در تهران در اختیار ما بگذارند و صندوق در حداقل زمان طراحی دهکده سلامت برای استان تهران انجام دهد.

 

۸۳.۵ درصد بازنشستگان حداقل بگیرند 

وی با اشاره به اینکه برای همسان سازی حقوق ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این میزان سال قبل ۲۲۰۰ و امسال هم ۲۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد گفت: حداقل حقوق را سعی کردیم به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برسانیم. ۸۳.۵  درصد بازنشستگان حداقل بگیرند. سه درصد هم هستندکه ۱۰ و ۱۵ سال خدمت بوده‌اند و ۳۰ سال خدمت نکرده‌اند که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به اینکه در تعدادی از بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه تکمیلی، کل پول درمان را ابتدا از بازنشسته دریافت می‌کنند و می‌گویند از بیمه تکمیلی بگیر در حالی که پرداخت هزینه های سنگین از توان بازنشستگان خارج است گفت: نارساییهای موجود را کتمان نمی‌کنم. تلاش می کنیم با طراحی بسته جدید درمانی اشکالات را رفع کنیم.

 

افزایش حداق حقوق بازنشستگان به ۳.۵ میلیون تومان با اجرای کامل همسان‌سازی حقوق‌ها 

وی در پاسخ به پرسشی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: اگر همسان سازی به صورت کامل انجام شود حداقل حقوق بازنشستگان به۳.۵ تا چهارمیلیون تومان می‌رسد.

 

تقی زاده درباره سوددهی شرکتهای تحت پوشش صندوق بازنشستگی گفت: ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان سود برای سال جاری برآورد شده است.

 

هرکسی به فرزندم می‌رسد می‌گوید «آن بالا بالاها می‌پرید» 

به رئیس مجلس شکایتی نوشتم  

تقی زاده در واکنش به اظهاراتی که در مجلس در جلسه استیضاح وزیر رفاه مطرح و گفته شد پسرش به همراه پسر ربیعی شرکتی در خارج از کشور دارند گفت: نه پسر من پسر وزیر را می‌شناسد و نه برعکس. پسرم در هیچ شرکتی عضو نیست و دانشجوی دکترای حقوق است. فرزند دیگرم نیز قهرمان کارتینگ است. این بی تقواییها چیست؟ ما مسلمانیم و نباید تهمت بزنیم. درستش را بگویید که باعث بی‌اعتمادی نشود.

 

وی ادامه داد: زندگی را برای فرزند من تاریک کرده‌اند و هر کس به او می‌رسد می‌گوید " آن بالا بالاها می‌پرید". بنده به رئیس مجلس شکایتی نوشتم و گفتم کذب محض است. به هیئت رئیسه مجلس هم شکایتی دادیم و قرار شده همه مستندات اظهارات در آن جلسه را ارائه بدهند تا در صحن مجلس خوانده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------