ساعت کاری ادارات استان تهران به حالت اولیه بازگشت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, ساعت کاری ادارات
استاندار تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات این استان از ابتدای شهریورماه امسال به حالت قبلی و اولیه باز می گردد و شروع کار نهادها دیگر از ساعت 6:30 صبح نخواهد بود. 

به گزارش ایرنا شروع کار ادارات تا نیمه تیرماه امسال از ساعت 8 صبح بود که به علت تشدید گرما و افزایش مصرف انرژی از این زمان تا آخر مردادماه جاری ساعت کاری نهادهای اجرایی از 6:30 تا 13:30 و 14 در پایتخت و شهرستان های استان تهران اعلام شده بود.

 

محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تشکر از مردم به علت همراهی با این سیاست و تغییر ساعت کاری تاکید کرد که با این تغییر زمان، ترافیک صبح و عصرگاهی در کلانشهر تهران و سایر شهرستان های استان کاهش چشمگیری داشت و روزانه 400 مگاوات برق نیز صرفه جویی شد.

 

وی افزود: درحال بررسی پیشنهاد تعیین پلکانی ساعت کاری ادارات، مدارس، دانشگاهها و مشاغل آزاد برای نیمه دوم سال( از مهرماه) هستیم که بسته پیشنهادی به هیات دولت ارسال خواهد شد.

 

مقیمی توضیح داد: بر اساس این پیشنهاد ساعت شروع کاری ادارات با آغاز فعالیت مدارس و دانشگاهها و نیز مشاغل آزاد متفاوت خواهد بود تا بار ترافیک بویژه در پایتخت بهتر مدیریت شود.

 

وی پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود: در کلانشهر تهران نیاز است تقسیم بندی کاری بین شهروندان در مراجعه به محل کار، تحصیل و کسب خود انجام شود که در این طرح می توانیم ساعت کاری ادارات را از ساعت 7، دانش آموزان و دانشجویان از ساعت 8 و بازاریان و کسبه را از ساعت 9 تعیین کنیم.

 

به گفته استاندار تهران، هنوز این بسته پیشنهادی نهایی نشده و درصورت تدوین به هیات دولت ارایه خواهد شد.

 

همزمان با افزایش گرما در تیرماه امسال خاموشی های برق در نقاط مختلف کشور و نیز استان تهران طبق جدول برنامه در دستور کار قرار گرفت که مدیران استان تهران برای کاهش زمان خاموشی ها و قطعی برق، ساعت کاری ادارات را تغییر داده و به عقب بازگردانده بودند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------