کاهش جرائم خشن در تهران/کوچ مجرمان به فضای مجازی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سردار حسین رحیمی
رییس پلیس پایتخت گفت: جرائم خشن و جرائم به عنف به شدت در پایتخت کاهش پیدا کرده و وضعیت مطلوبی را نسبت به گذشته شاهد هستیم. 

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه پانزدهمین مرحله طرح رعد که با محوریت پلیس پیشگیری و کلانتری ها از ابتدای هفته جاری انجام شده بود، گفت: در این طرح با اجرای ۳۳۳ حکم قضایی ۵۰۱ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند.

 

وی با اشاره به کل اموال مکشوفه سرقتی در این طرح ادامه داد: در مجموع ۱۹ هزار و ۶۳۶ قلم انواع اموال مسروقه در این طرح کشف و ضبط شده همچنین ۱۲۹ خودرو و ۱۱۶ موتور سیکلت کشف و ضبط شده است.

 

 رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ۷۸۴ فقره پرونده در این طرح تشکیل شده است تصریح کرد: در طرح رعد ۱۵ سارقان به ۱۲۵۳ فقره سرقت اعتراف کرده و سی باند متلاشی شده است از ۵۰۱ سارق و مالخر دستگیر شده نیز ۲۳۵ نفر یعنی در حدود ۴۵ درصد سابقه دار هستند و ۲۷۰ نفر برای اولین بار دستگیر شده‌اند. همچنین ارزش ریالی اموال کشف شده در حدود 7 میلیارد تومان است.

 

دستگیری 20 قاچاقچی عمده کالا

 

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قاچاق کالا گفت: ۵۰ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا تشکیل شده و بیست قاچاقچی عمده کالا شناسایی و دستگیر شده اند. همچنین در مجموعه ۱۵۰۰ مورد کالاهای قاچاق کشف شده ارزش ریالی ۲ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

 

انهدام یک باند مواد مخدر بزرگ در تهران

 

 رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به انهدام یک باند مطرح مواد مخدر گفت: این باند از زاهدان به تهران در حرکت بوده و ۱۴۱ کیلوگرم مواد مخدر از آن کشف و ضبط شده است. همچنین در پانزدهمین طرح رعد ۲۰۱ نفر خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و ۵۶۱ معتاد متجاهر جمع آوری شده است.

 

 سردار رحیمی ادامه داد: در این طرح شش قبضه اسلحه جنگی از جمله کلت کمری و ۵۰ قبضه سلاح سرد از سارقان کشف و ضبط شده است و در این خصوص نیز هفت نفر بازداشت شده اند.

 

کشف 17 تریلی اموال احتکار شده

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اموال احتکار شده از سال ۹۶ گفت ۱۷ تریلی اموال احتکار شده از سال ۹۶ شامل وسایل پزشکی خانگی خودرو و پارچه به ارزش ریالی ۷ میلیارد تومان نیز کشف و ضبط شده است.

 

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در طرح رعد ۱۵ تعداد کل افراد دستگیر شده شامل سارقان مالخران معتادان متجاهر و خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر ۱۵۹۴ نفر است.

 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به حالت تهاجمی که پلیس بر علیه سارقان دارد با اجرای ۱۵ طرح رعد از سال گذشته تاکنون شاهد هستیم اجرای این طرح وضعیت خوبی را در جامعه ایجاد کرده است ما تلاش می‌کنیم افرادی را که باعث سلب آسایش شهروندان می شوند دستگیر کرده و به مقام قضایی تحویل دهیم اما در حدود ۵۰ درصد از افرادی که دستگیر می‌شوند دارای سوابق قبلی بوده و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها نیز به وظیفه خود عمل کنند.

 

 وی ادامه داد: مبارزه با جرائم تنها بحث پلیس و دستگاه قضایی نیست بلکه موارد دیگری از جمله وضعیت معیشت نیز در وقوع جرم موثر است و دیگر دستگاه‌ها نیز باید برای کاهش جرایم در جامعه تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه سارقان معمولاً افراد بسیار باهوشی هستند گفت: اگر این افراد آمادگی و ذکاوت و برنامه‌ریزی خود را در مسیر درست استفاده کنند قطعاً موفق خواهند بود از سوی دیگر به مردم نیز توصیه می کنیم مراقب اموال خود از جمله گوشی های تلفن همراه باشند همچنین افرادی که سکه ارز و طلا در منزل نگهداری می کنند مراقبت بیشتری نسبت به اموال خود داشته باشند.

 

 سردار رحیمی همچنین خاطر نشان کرد: کنترل ما بر فضای مجازی هم در حوزه پلیس آگاهی و هم در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیشتر شده است البته باید بدانیم که هجرت مجرمان به فضای مجازی جدی است و مجرمان فعالیت بیشتری در فضای مجازی دارند از همین رو ما نیز رده های پلیس فتا را در پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فعال کرده ایم.

 

کاهش جرائم خشن در تهران

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع جرائم خشن و جرائم به عنف به شدت در پایتخت کاهش پیدا کرده و وضعیت مطلوبی را نسبت به گذشته شاهد هستیم ضمن اینکه جرایم مسلحانه و جرایم خشنی که در سال های قبل به وقوع پیوسته در حال بررسی و کشف هستند. وی ادامه داد: متاسفانه جرائم خرد با توجه به شرایط اقتصادی ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم نیز گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم از امروز که مراسم شروع می شود تا پایان دهه اول محرم پلیس در حالت آماده باش است.

 

 وی ادامه داد: بالغ بر ۵۰۰۰ حسینیه تکایا و مسجد در این ایام فعالیت می‌کنند و ما از همیاران عاشورایی با عنوان نماینده پلیس در هیئت ها استفاده می‌کنیم و از خادمان این مراکز نیز انتظار داریم تا همکاری لازم را با پلیس داشته باشند همچنین امنیت انضباط و ترافیک و رفت و آمد را در این ایام کنترل می‌کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------