دوربین‌هایی که تخلفات را می‌بینند اما جریمه نمی‌کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, دوربین‌
دوربین‌های پلاک‌خوان نقش بازدارندگی موثری برای جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی در خیابان‌ها و مسیرهای بین شهری دارند و بسیاری از رانندگانی که قصد تخلف دارند از ترس جریمه هم که شده به ناچار قانون را رعایت می‌کنند. 

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج گفت: تعدادی از دوربین‌های پلاک‌خوان نصب شده در خیابان‌های کرج به دلیل نداشتن کد، تخلفات رانندگی را ثبت نمی‌کنند.

 

محمد حاجی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر 70 دوربین پلاک‌خوان در خیابان‌ها و معابر کرج فعال است.

 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه برای برخی از این دوربین‌ها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی کد تعریف نشده، هنوز امکان ثبت تخلف و ارسال جریمه برای راننده متخلف از طریق آنها وجود ندارد. در صورت تعریف کد برای این دوربین‌ها، به محض ثبت پلاک خودروی راننده متخلف، نوع و میزان جریمه برایش ارسال می‌شود.

 

وی توضیح داد: دوربین‌های پلاک‌خوان نقش بازدارندگی موثری برای جلوگیری از وقوع تصادفات رانندگی در خیابان‌ها و مسیرهای بین شهری دارند و بسیاری از رانندگانی که قصد تخلف دارند از ترس جریمه هم که شده به ناچار قانون را رعایت می‌کنند.

 

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه سالانه عده زیادی جان خود را در تصادف‌های درون شهری از دست می‌دهند؛ ترغیب و تشویق رانندگان به رعایت قانون و در نهایت تنبیه آنها در صورت عدم رعایت آن نقش به سزایی در کاهش آمار فوتی‌ها خواهد داشت. در حال رایزنی با پلیس برای تعریف کد برای دوربین‌های پلاک خوان وافزایش تعداد آنها در سطح شهر هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------