فرماندار تهران : الزام افزایش ۳۰۰ نفری ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران/تهیه طرح جدید جمع آوری متکدیان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,فرماندار تهران
فرماندار تهران با اشاره به افزایش ظرفیت معتادان متجاهر از ۳۵۰۰ نفر به ۱۰۰۰۰ نفر در استان تهران طی پنج سال گذشته، از الزام افزایش ۳۰۰ نفری هریک از شهرستان‌های استان تهران برای نگهداری معتادان متجاهر خبر داد. 

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طرح جمع آوری متکدیان مجددا تهیه شده و برای تأمین اعتبار لازم منتظر هستیم؛ البته در حال حاضر کار پیوسته و با قدرت در حال اجراست و در طرح مجدد شیوه‌های کار تغییر خواهد کرد که با تأمین اعتبار این شیوه در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

وی افزود: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی نیز فعالیت خود را آغاز کرده که با شیب ملایمی برخورد با متکدیان و حتی جمع‌آوری معتادین متجاهر را در دستور کار دارد و معتادین و کارتن خواب‌ها را به سمت کمپ‌ها هدایت خواهد کرد.

 

فرماندار تهران ادامه داد: در بخش جمع آوری معتادان متجاهر در حال حاضر ۱۰۰۰۰ نفر در کمپ های ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند؛ در حقیقت این افراد برای مدت ۹ ماه در این کمپ‌ها نگهداری می شوند و تصمیم داریم پس از این دوره این افراد در اختیار کمپ‌های ماده ۱۵ شهرداری و مراکز بهاران قرار بگیرند تا به این ترتیب سیر درمان آنها تکمیل شود.

 

فرهادی تصریح کرد: امروز در حوزه تأمین ظرفیت برای نگهداری این افراد با مشکلاتی مواجه هستیم. در حال حاضر به مرور و به صورت روزانه تعدادی از این افراد در شهر تهران جمع آوری می‌شوند، اما در حال ایجاد ظرفیت‌های جدیدی هستیم که ان‌شاءالله سطح شهر تهران را به کلی پاک سازی کنیم.

 

وی افزود: ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر ظرف ۵ سال گذشته از ۳۵۰۰ نفر به ۱۰۰۰۰ نفر رسیده است و مقرر شده هر شهرستان استان تهران ۳۰۰ نفر به این ظرفیت موجود اضافه کند و این موضوع توسط استاندار تهران پیگیری می‌شود؛ لذا ماهم در شهرستان تهران این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم و با آماده شدن زمین و تأمین اعتبار در آینده نزدیک نسبت به این افزایش ظرفیت اقدام خواهیم کرد.

 

فرماندار تهران ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی (آموزش، اشتغال و خودکفایی) را دنبال می‌کنیم و در همین راستا در مجتمع فوریت‌های اجتماعی تهران ۱۲ دستگاه همکاری می‌کنند که پشتیبانی این مجتمع با شهرداری است و با حمایت‌های دستگاه قضا و پلیس، جمع‌آوری آسیب‌ها آغاز می‌شود و با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاه‌های علوم پزشکی و ... نسبت به ساماندهی افراد آسیب دیده اقدام می‌شود.

 

وی تاکید کرد: تکدی‌گری یک جرم مشهود است و هر کسی که آن را انجام دهد باید با آن برخورد شود. اتباع بیگانه‌ای که در قالب تکدی‌گری کار می‌کنند جمع‌آوری و در اختیار اداره اتباع قرار می‌گیرند تا نسبت به ساماندهی و طرد آنها اقدام شود.

 

فرماندار تهران با بیان اینکه در بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به ویژه متکدیان، مردم نقش بزرگ و مهمی دارند، تصریح کرد: کمک مردم به ویژه در بخش ساماندهی متکدیان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد؛ لذا مردم هر چقدر بیشتر به متکدیان کمک کنند تعداد آنها بیشتر خواهد شد. بنابراین باید از این کار دوری کنند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------