پیش‌بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک تهران با آغاز مهرماه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رئیس پلیس راهنمایی و راهنمایی تهران بزرگ از پیش بینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حجم ترافیک پایتخت همزمان با آغاز مهرماه خبر داد. 

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ترافیکی ابتدای مهرماه و همچنین نیمه دوم سال اظهار کرد: به طور کلی با توجه به اینکه در تابستان مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند بار ترافیکی مربوط به جابه‌جایی این افراد در سطح معابر وجود ندارد؛ اما از ابتدای مهرماه با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی حجم ترافیک افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال و همزمان با آغاز مهرماه حجم ترافیک حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد در معابر شهر تهران افزایش یابد، گفت: در همین راستا نیز پلیس تمهیداتی را در نظر گرفته و تمامی مأموران ما در آماده‌باش هستند.

 

مهماندار با بیان اینکه لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کنند، گفت: عدم تردد غیرضروری در ساعات پیک ترافیک به ویژه در ساعات صبحگاهی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس در سطح شهر در کاهش بار ترافکی موثر است.

 

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز مهرماه عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در اطراف مدارس و مراکز آموزشی نیز مستقر خواهند شد، خاطرنشان کرد: درخواست ما از والدین دانش‌آموزان این است که تا حد امکان هر چه سریع‌تر وضعیت سرویس مدرسه فرزندان خود را مشخص کنند و اگر مجبورند در چند روز ابتدایی فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدرسه ببرند، حتما خودروی خود را در محل مجاز متوقف کرده و از پارک دوبل و هر گونه توقف که سبب اخلال در تردد می‌شود، خودداری کنند. عوامل پلیس راهور نیز با این تخلفات برخورد خواهند کرد.

 

مهماندار همچنین درباره افزایش استفاده از خودروی شخصی در میان دانشجویان خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از دانشجویان برای حضور در دانشگاه از خودروی شخصی استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند به راحتی با ناوگان حمل و نقل عمومی تردد کنند. این کار سبب افزایش حجم ترافیک در اطراف دانشگاه‌ها شده و متاسفانه باعث نارضایتی بسیاری از ساکنان و کسبه اطراف دانشگاه‌ها نیز شده است؛ چرا که بعضا دیده شده که برخی از دانشجویان خودروی خود را مقابل پارکینگ مجتمع‌های مسکونی یا در پیاده‌رو پارک می‌کنند که در این صورت پلیس نیز به ناچار مجبور به برخورد و اعمال قانون با این تخلفات است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------