محسن هاشمی : لزوم خاموش کردن آتش کینه و ایجاد وفاق عمومی در جامعه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,محسن هاشمی
رییس شورای اسلامی شهر تهران از لزوم خاموش کردن آتش کینه و اختلاف در جامعه و ایجاد وفاق عمومی خبر داد. 

به‌ گزارش ‌ایسنا،  محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه‌) در سخنان خود در ابتدای جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران یاد شهدای حادثه تروریستی اهواز را گرامی داشت و گفت‌: این حادثه در شرایطی که دشمنان ایران به ویژه‌ مثلث شوم اسرائیل، ترامپ و برخی از حکومت‌های عربی ، جمهوری اسلامی ایران را به تروریست متهم می‌کنند، رخ داد و مظلومیت ایران را نیز نشان داد.

 

وی با بیان این که چهار دهه است که ما قربانی تروریسم دولتی هستیم و امروز همه جهانیان مظلومیت مردم و نیروهای مسلح را دربرابر اقدامات ناجوانمردانه گروهک های تروریستی مشاهده کردند، خاطرنشان کرد: این اقدام نه تنها انسجام و وحدت داخلی مردم ایران را در برابر بیگانگان تقویت می‌کند ،‌ بلکه نشان می‌دهد که چشم انداز حرکت کسانی که با ارتباط و وابستگی به سایر کشورها خواهان تغییر در کشور هستند، جز خشونت و قربانی کردن بی گناهان نیست.

 

هاشمی با اشاره به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، گفت‌: بخش مهمی از اقدامات آغاز سال تحصیلی بر دوش سیستم حمل و نقل عمومی و پلیس راهور است که باید ضعف  و کمبود امکانات را با تلاش بیشتر خود جبران کنند.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته‌ "دفاع مقدس" با بیان این که سوال مهم این است که چرا جنگ آغاز شد؟ گفت‌: نکته مهم این است که ما جنگ را آغاز نکردیم و این در حالی بود که عراق با حمایت و چراغ سبزهای قدرت‌های شرقی و غربی جنگ را آغاز کرد و علت این که ما در آن زمان در موضع قدرت قرار نداشتیم، اختلاف بین مسئولان ونخبگان اثرگذار سیاسی بود، به گونه‌ای که رییس جمهور وقت که فرمانده کل قوا بود. با دیگر مسئولان اختلاف اساسی داشت و وقت و تمرکز مسئولان به جای رسیدگی به تهدیدات صرف حل اختلافات می‌شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که علت دوم آن چند دستگی در جامعه و اختلاف قومی و ایدئولوژیک بود که موجب درگیری‌های مسلحانه و فیزیکی نیز می‌شد، خاطرنشان کرد: عدم واقع گرایی برخی از مسئولان و پیشی گرفتن آرمانگرایی و شور انقلابی بر عقلانیت یکی دیگر از مشکلات بود که کشور را تضعیف کرد و طبیعی است که دشمنی مانند صدام نیز از این فرصت استفاده کند. هر چند که مدیریت هوشمندانه امام  به سرعت ریشه‌های ضعف را کشف و خشک کرد.

 

وی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: امروز همه باید بدانیم که دشمنان ایران که شاید ترامپ نماد آنها تلقی شود، برای تصمیم گیری به دنبال کشف شرایط داخلی ما هستند و اگر از درون کشور احساس ضعف شود ، قطعا اقدام آنها شروع می‌شود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه وفاق و اجماع مسئولان در کنار رفع اختلافات کلید موفقیت امروز ما در برابر دشمنان است، خاطر نشان کرد: تدابیر رهبری در حمایت از دولت و نکوهش اختلاف افکنی بین مسئولان دقیقا در همین راستا است و کسانی که برای حل مسائل کشور به دنبال راه‌حل خارجی هستند، باید این را بدانند که باید راه را در درون خود پیدا کنیم تا قدرت‌های بیگانه تصور رویارویی با ایران را حتی به ذهن خود ندهند.

 

هاشمی در پایان صحبت‌های خود، افزود: ما نیازمند خاموش کردن آتش اختلاف و کینه در داخل جامعه و ایجاد وحدت ملی بین همه سلایق و دیدگاه‌ها هستیم تا به مانند دفاع مقدس پیروزی‌های پی در پی برای ما به ارمغان آورده شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------