زائران اربعین ارز 8 هزار تومانی می گیرند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زائران اربعین
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان حج گفت: ثبت نام زائران اربعین حسینی از فردا در 2500 دفتر تحت پوشش این سازمان با تخصیص ارز حدود هشت هزار تومانی در سراسر کشور آغاز می شود. 

مرتضی آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: ارز تخصیص یافته به صورت ارز ثانویه از طریق بانک مرکزی تامین شده و زائران می بایست به هنگام ثبت نام از طریق یکی از دفاتر اعلام شده بر مبنای حدود 40 دلار برای اخذ روادید با در نظر گرفتن هر دلار حدود هشت هزار تومان معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

 

وی افزود: این مبلغ فقط برای صدور روادید در نظر گرفته شده و هزینه های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در حدود 20 هزار تومان و نیز کارمزد ثبت نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می شود.

 

مدیر کل نظارت بر امور زیارت سازمان حج خاطرنشان کرد: ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای 50 روز اعتبار است و زائران عتبات می توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.

 

آقایی اضافه کرد: زائران برای ثبت نام شرکت در مراسم اربعین فقط می توانند از طریق سامانه سما اقدام کنند. مردم باید با هوشیاری کامل مراقب افراد فرصت طلب و کلاهبردار باشند و نباید تحت هیچ شرایطی حتی در صورت تقاضای ثبت نام کنندگان به آنان ارز پرداخت کنند.

 

وی گفت: زائران اربعین در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند.

 

بر اساس اعلام قبلی مسئولان سال گذشته بیش از دو میلیون زائر حسینی برای حضور در آیین جهانی اربعین راهی عتبات عالیات شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------