قزوین، معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی زلزله



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, زلزله
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: قزوین، معین تهران بزرگ در زمان وقوع احتمالی حوادث غیرمترقبه به‌ویژه زلزله است. 

به گزارش ایسنا، قدرت‌الله مهدیخانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان در خصوص بازدید از ستاد بحران شهرداری منطقه 22 تهران اظهار کرد: بر اساس تصمیم‌گیری سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، استان قزوین، به همراه استان‌های مرکزی، قم، سمنان و مازندران که هم‌مرز و هم‌جوار با استان تهران هستند که به‌عنوان استان‌های پیشتاز در امر امدادرسانی به شهروندان تهران در زمان وقوع زلزله احتمالی این شهر انتخاب‌شده‌اند.

 

وی افزود: در همین راستا وظایف حساس و خطیری از آن جمله آواربرداری، امداد و نجات، اسکان و تغذیه برای آن‌ها تعریف و مشخص‌شده است.

 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان تصریح کرد: علاوه بر این استان قزوین به‌عنوان استان معین برای منطقه 22 تهران نیز معرفی‌شده که می‌بایست موارد فوق را به‌طور گسترده و اختصاصی در این منطقه به انجام برساند.

 

وی ابراز کرد: با توجه به موقعیت حساس منطقه 22 تهران که به‌طور مستقیم در حریم گسل شمال تهران واقع‌شده و بلندمرتبه‌سازی به‌شدت در آن در حال اجراست، داشتن اطلاعات کافی در خصوص تراکم جمعیت و نوع سازه‌ها، جانمایی مکان‌های اسکان اضطراری، مراکز حساس، مراکز درمانی و مسیرهای تردد، گام مهمی در امر امدادرسانی موفق به این منطقه است.

 

مهدیخانی هدف از این بازدید را برقراری ارتباط مؤثر با ستاد بحران شهرداری منطقه 22 جهت تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی و هماهنگی در راستای انجام موفق این طرح دانست و یادآور شد: بازدیدهای تخصصی توسط این اداره کل به همراه نمایندگانی از ارگان‌های ذیربط مانند اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و نیز برگزاری مانورهای عملیاتی و آموزشی در منطقه 22 تهران در دستور کار قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------