بهره‌مندی ۹۴ درصدی سالمندان از بیمه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر بهداشت
وزیر بهداشت با بیان این‌که جمعیت سالمندی طی ۳۰ سال آینده در ایران سه برابر می‌شود، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد سالمندان ایرانی بیمه هستند و ۳۱ درصد آن‌ها بیمه تکمیلی دارند. 

به گزارش ایسنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش منطقه سالمندی با بیان این‌که آمار سالمندی در جهان در حال افزایش است و طی ۳۰ سال آینده تا سه برابر افزایش می‌یابد، گفت: جمعیت سالمندی در ایران نیز از ۹.۳ درصد به سه برابر افزایش می‌یابد. با توجه به این‌که در سال ۱۳۹۵ امید به زندگی افراد ۶۰ تا ۶۵ سال حدود ۲۱ سال برآورد شده است، امید به زندگی افراد در بدو تولد ۷۵ سال است. این بدان معنا است که کسانی که در این دوران متولد می‌شوند حداقل بین ۸۰ تا ۸۵ سال عمر خواهند کرد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ باید بین ۹۰ تا ۹۵ سال عمر کنند، اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که با افزایش سه‌برابری تعداد سالمندان و افراد ۶۵ سال به بالا هزینه درمان آنان تا سه برابر افراد زیر ۶۵ سال افزایش پیدا می‌کند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که همزمان با آغاز سالمندی چرخه معیوب سلامتی آغاز می‌شود، تصریح کرد: نیاز به مراجعه پزشک در این گروه سنی بیشتر است و مطالعه‌ای در سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد مراجعه سالمندان به مراکز درمانی تا دو برابر بیشتر از افراد عادی است. این نسبت تا ۱۶ درصد نسبت به هفت درصد افراد عادی برآورد شده است.

 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که اثرات سالمندی را باید در جامعه ارزیابی کنیم، اظهارکرد: ایجاد فرصت‌های اجتماعی، اقتصادی و افزایش توانمندی‌ها برای این گروه بسیار مهم است و همه کشورها نیازمند سیاست‌های بلندمدت، کارآمد و شفاف هستند. فرصت کم است و باید برنامه‌ها به سرعت عملیاتی شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت اجتماعی شدن سلامت گفت: در کشور ما با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه سند ملی سالمندی تهیه شده و در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رییس جمهور و ۹ تن از اعضای کابینه به تصویب رسیده است همچنین خدمات طرح تحول سلامت در اختیار این افراد قرار گرفته است.

 

به گفته وزیر بهداشت طرح تحول سلامت بزرگترین طرح اجتماعی در ایران بوده و توانسته است خدمات درمانی رایگانی را برای افراد محروم روستایی و حاشیه‌ شهرها در اختیار بیماران صعب‌العلاج قرار دهد.

 

قاضی‌زاده هاشمی درپایان گفت: براساس این طرح هزینه‌های درمان برای سایر گروه‌های اجتماعی نیز که در روستاها زندگی می‌کنند تنها پنج درصد هزینه دارد که این میزان برای افراد شهری تا ۱۰ درصد می‌رسد. به این ترتیب بین ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌های درمان از سوی دولت پرداخت می‌شود. در حال حاضر هفت میلیون سالمند از این خدمات بهره‌مند شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------