مجازات حبس در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, تکدی‌گری
رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: طی یک اقدام هماهنگ از سوی پلیس بیش از سی نفر متکدی در سطح شهرستان دستگیر و جهت سیر مراحل قضائی واعمال مجازات تحویل دادگاه بم شدند. 

به گزارش ایسنا، مصطفی عارف کیا، تکدی‌گری را جرم دانست و اظهار کرد: طبق ماده 712 قانون تعزیرات مصوب سال 1375 تکدی‌گری تا سه ماه مجازات حبس دارد.

 

این مقام قضائی  از مردم فهیم شهرستان بم خواست در صورت مشاهده افرادی که به تکدی‌گری می پردازند، فورا مراتب را به پلیس اعلام و از پرداخت هرگونه وجه به چنین افرادی خودداری کنند زیرا با بررسی‌های بعمل آمده اکثر این افراد از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به ماده 712 قانون مجازات اسلامی، اعلام کرد: هرکس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش و یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی را که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد.

 

وی ضمن هشدار به افرادی که اطفال را جهت تکدی‌گری می‌گمارند، تاکید کرد: طبق ماده 713 قانون مجازات اسلامی هر کس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد کلیه اموالی که از  طریق مذکور به دست آورده است محکوم می‌شود.

 

رئیس دادگستری شهرستان بم در پایان از خدمات و زحمات فرماندهی انتظامی و کلیه پرسنل انتظامی شهرستان بم که در راستای تامین نظم و امنیت جامعه تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------