برنامه‌ای ۱۰ ساله برای پایتخت|تهران زلزله شدید بیاید تا ۳ روز آب شرب داریم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زلزله تهران
در تهران تدابیری اتخاذ شده که با اجرای برنامه ای، ۳۷۴ مخزن اضطراری ذخیره آب در سراسر پایتخت احداث شود به گونه ای که نقاط جایگذاری آنها این امکان را برای مردم فراهم کند تا در سه روز ابتدایی وقوع زلزله آب شرب در شعاع دوکیلومتری هر فرد قابل تأمین باشد. 

به گزارش تسنیم، یکی از انتقاداتی که همواره به مدیریت شهری کلانشهر تهران وارد بوده، عدم توجه به ایجاد زیرساخت‌های پدافندی این کلانشهر برای زمان بروز حوادث طبیعی چون زلزله است.

 

پس از زلزله سال گذشته تهران، بار دیگر نگاه‌های بسیاری از بخش‌های خدمات رسانی پایتخت، به ضرورت تجهیز این کلانشهر به زیرساخت‌های پدافند غیرعامل جلب شد. یکی از موضوعات مهم در زمان بروز حوادث طبیعی، دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی است که در صورت عدم وجود امکان دسترسی به آن، ممکن است معضلات بهداشتی و حتی تبعات جانی بعد از وقوع زلزله فراگیر شود.

 

در این خصوص در کلانشهر تهران تدابیری اتخاذ شده که با اجرای برنامه ای، 374 مخزن اضطراری ذخیره آب در سراسر پایتخت احداث شود به گونه ای که نقاط جایگذاری آنها این امکان را برای مردم فراهم کند تا در سه روز ابتدایی وقوع زلزله به ازای نفر 10 لیتر آب آشامیدنی در شعاع دو کیلومتری قابل دسترسی باشد.

 

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این خصوص گفت: تا امروز 3 مخزن ذخیره سازی اضطراری آب در تهران احداث شده و برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال جاری این تعداد به 30 مخزن برسد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در خصوص تجهیز پایتخت به زیرساخت تأمین آب شرب به مدت سه روز پس از وقوع یک زلزله شدید، می توان گفت که تهران در این زمینه پس از شهر توکیو در ژاپن، به عنوان دومین شهر جهان است که به چنین سیستم ذخیره اضطراری آب مجهز می شود.

 

به گزارش تسنیم، اگر هر سال تعداد حدوداً 30 مخزن اضطراری آب در تهران احداث شود، حداقل 10 سال زمان نیاز است تا این زیرساخت پدافندی پایتخت تکمیل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------