اعطا: اگر وزارت کشور حکم شهردار را صادر نکند موضوع به هیأت حل اختلاف خواهد رفت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اعطا
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر به هر دلیلی وزارت کشور حکم شهردار را صادر نکند اعضا پافشاری خواهند داشت و موضوع به هیأت حل اختلاف خواهد رفت.

 به گزارش فارس؛علی اعطا در حاشیه یکصدمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره حکم پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران اظهارداشت: در مقاطع انتخابات مواردی له و یا علیه نامزدها مطرح می‌شود که بعضاً صحت ندارد. او افزود: روز گذشته نیز در مورد رد صلاحیت دو نامزد شورای شهر تهران مواردی مطرح شده بود که در این خصوص رئیس شورا و بنده توضیحاتی را ارائه دادیم.

 

اعطا بیان داشت: براساس قانون شوراها امروز پیروز حناچی منتخب شورای شهر برای تصدی شهرداری تهران به وزارت کشور معرفی خواهد شد و این وزارتخانه ۱۰ روز مهلت دارد استعلام‌های لازم را انجام دهد و حکم شهردار را صادر کند و این ۱۰ روز حداکثر زمان برای صدور حکم است. سخنگوی شورای شهر تهرات بیان داشت: قانون پیش‌بینی کرده است اگر به هر دلیلی وزارت کشور حکم صادر نکند شورا بر رأی خود پافشاری خواهد کرد و موضوع به هیأت حل اختلاف می‌رود.

 

او درباره انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیز اظهارداشت: براساس قانون۴ روز دیگر افشانی می‌تواند در پست خود حضور داشته باشد شاید تا آن زمان حکم شهردار نیز صادر شود و در غیر این صورت سرپرست که یکی از کارکنان شهرداری باید باشد برای شهرداری تهران انتخاب خواهد شد. اعطا ادامه داد: اگر فرایند صدور حکم شهردار از سوی وزارت کشور طولانی شود سرپرست انتخاب می‌کنیم.

 

او درباره مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی و بعضی از رسانه‌های رسمی در خصوص رد صلاحیت اعضاء مطرح می‌شود، گفت: مواردی که مطرح می‌شود و توصیه‌هایی که به اعضای شورای شهر درباره نامزدها شده است غیر طبیعی نیست و بعضاً در انتخابات‌ها مطرح می‌شود. سخنگوی شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: امیدواریم حکم شهردار صادر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------