سردار کمالی : امکان تعویق موعد اعزام به خدمت مشمولان تیم ملی تا سن ۳۰ سالگی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سردار کمالی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از تسهیلات جدید ستادکل برای قهرمانان ملی و ورزشکاران حرفه‌ای در سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال خبر داد. 

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با فارس، با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی تصمیم جدیدی اتخاذ کرده است.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با توجه به آنکه برخی از تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها برای خروج از کشور در قالب تیم‌های امید و بزرگسال با توجه به مشمول بودن اعضای خود با مشکل مواجه بودند و بررسی جمیع جهات از یکسال پیش طرحی برای حل این دغدغه‌ها در نظر گرفته شد و بر اسا‌س آن مقرر شد که قهرمانان ملی و ورزشکاران حرفه‌ای همچون افرادی که در حال تحصیل هستند، بتوانند از شرایطی خاص برخوردار شوند.

 

وی اعلام کرد: خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن 30 سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا 28 سالگی به تعویق خواهد افتاد.

 

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه این قهرمانان را چه کسی معرفی می‌کند و در صورت خروج آنها از تیم ملی چگونه تصمیم‌گیری خواهد شد، تصریح کرد: اعضای تیم‌های ملی  سه رشته والیبال، فوتبال و بسکتبال از سوی وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران  حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر نیز از طریق فدراسیون‌های مرتبط معرفی خواهند شد.

 

این مقام ارشد ستادکل ادامه داد: اگر هر یک از این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی تا پیش از موعد در نظر گرفته شده از تیم ملی حذف شوند یا در باشگاه‌های لیگ برتر حضور نخواهند داشت 6 ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به اعزام خدمت سربازی اقدام کنند.

 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که ورزشکاران مدنظر این قانون می‌توانند در باشگاه‌های خارج از کشور نیز تا مهلت در نظر گرفته شده فعالیت داشته باشند،  خاطرنشان کرد: دستورالعمل فوق ابلاغ شده و تمام ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی قادر به بهره‌مندی از آن هستند.

 

سردار کمالی در خصوص مشکل سربازی سامان قدوس گفت: در مورد این فرد گفته شده بود که مشکل دارد؛ اما با توجه به عضویت سامان قدوس در تیم ملی فوتبال و قانون فوق، این فرد تا 30 سالگی معافیت موقت از سربازی دارد؛ بنابراین  مشکلی در تردد ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------