کاهش ترس از مدرسه با ایجاد اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اسباب بازی
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راه اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس ابتدایی را اقدامی نوآورانه و ابتکاری دانست که می‌تواند منجر به افزایش نشاط و شادابی و تعمیق یادگیری در دانش آموزان شود.

فرهاد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح جدید آموزش و پرورش برای راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها اظهار کرد: بازی یکی از  روش‌های تربیت است. اگر به روش و منش مربیان بزرگ چون مونتسوری و پیاژه نیز توجه کنیم در می‌یابیم که روی بازی و نقش آن در یادگیری بسیار تاکید می‌کنند.

 

وی افزود: باید ظرفیتی را برای بازی‌های خلاقانه و تعامل‌های آزاد بدون جبر  برای دانش آموزان فراهم کنیم.

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در برنامه درسی مدارس یک برنامه درسی نیمه تجویزی اختیاری در نظر گرفته شده است تا بخشی از ساعات برنامه درسی با استفاده از  امکاناتی که آموزش و پرورش دارد به فعالیت های اثربخش یادگیرانه اختصاص یابد.

 

کریمی افزود: ابتکار اختصاص ساعت اسباب بازی در  برنامه درسی بویژه در دوره  ابتدایی و پایه‌های اول تا سوم ابتکار بسیار خوبی است. دانش روانشناسی در اختیار قرار دادن ساعت بازی را برای بچه ها تایید می‌کند. بیشترین میزان یادگیری مبتنی بر  فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری اتفاق می‌افتد که بازی هم یکی از همین روش‌های نوآورانه محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دایر کردن اتاق بازی نیز ظرفیت بسیار مناسبی است و ظرفیت عملیاتی خوبی را فراهم می‌کند تا نشاط و شادابی و کاهش ترس کودکان از مدرسه رخ دهد  اظهار کرد: برخی کلاس اولی‌ها از مدرسه وحشت دارند و به سختی از والدینشان جدا می‌شوند تا به مدرسه بروند. این برنامه کمک می‌کند تا مدارس را به محیطی شاداب تبدیل کنیم و آموزش عمق بیشتری بیابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------