ناراحتی بطحائی از ۲۰:۳۰ و کنایه‌اش به رسانه ملی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, سیدمحمد بطحایی
وزیر آموزش و پرورش از ۲۰:۳۰ ناراحت است. او در یادداشتی درباره علت ناراحتی‌اش از رسانه ملی نوشت.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در روزنامه ایران نوشت: «پنجشنبه شب خبر ۲۰:۳۰ صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، گزارشی از خطای یک معلم در یکی از مدارس استان همدان را با آب و تاب فراوان پخش کرد. صرف نظر از آن که این گزارش تقطیع شده و ناقص بود، پخش این خبر از شبکه سراسری رسانه ملی از چند جهت قابل نقد و ایراد است:

 

۱- اگر چه وجود نازنین کودکان و نوجوانان و روح لطیف و تأثیرپذیر آنان نباید تحت هیچ شرایطی موجب آزار و تنبیه حتی لفظی قرار گیرد، لیکن اگر یک معلم در میان بیش از یک میلیون همکار فرهنگی و در یک کلاس از ۶۰۰ هزار کلاس این مرز و بوم به هر دلیل موجب خطای حرفه‌ای شد، آیا باید آن را به این نحو تخریبی رسانه‌ای کرد؟ این سؤال و پاسخ آن هرگز به معنای تلاش برای نادیده گرفتن و صرف نظر کردن از این خطا نیست بلکه اشاعه این خطاها آن هم از طریق رسانه ملی - که ان‌‌شاءالله بینندگان پرشماری داشته باشد - کم‌کم به عادی شدن این گونه خطاها و گسترش آن کمک خواهد کرد.

 

۲- اعتماد آحاد جامعه و پایگاه اجتماعی نظام آموزش و پرورش، مهم‌ترین عامل برای ارتقای کیفیت این نهاد مهم است. هر عاملی که خواسته یا ناخواسته بر این جایگاه لطمه وارد کند، حتماً و حتماً رشد و تعالی آموزش و پرورش را هدف قرار داده و آن را با مشکل مواجه می‌سازد.

 

آیا سزاوار است در جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به کرات از نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه نام می‌برند، با بزرگنمایی یک اشتباه یا انعکاس آن با روشی ناصحیح، این نظام را مورد هجمه قرار دهیم و خانواده‌ها را نسبت به معلمان خدوم و زحمتکش بی‌اعتماد نماییم؟ تأکید می‌کنم همه مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش قانوناً و اخلاقاً مکلف به رصد مستمر رفتارهای همکاران در مدارس و کلاس‌ها و برخورد منطقی و منطبق بر قانون با متخلفین خواهند بود؛ همچنان که در موارد مشابه گزارش مورد نظر، شخص و اشخاص خاطی با شدیدترین وجه آن مورد توبیخ، تغییر شغل و سایر تنبیهات اداری قرار گرفته‌اند.

 

لیکن همان طور که خطای یک قاضی، یک روزنامه‌نگار، یک پزشک، یک کارمند صدا و سیما و... با جزئیات آن مورد اطلاع‌رسانی به این نحو قرار نمی‌گیرد - که نباید هم بگیرد - پخش این گزارش و گزارش‌های مشابه در مورد آموزش و پرورش تزریق سمی مهلک در اطمینان و اعتماد عمومی جامعه خواهد بود.

 

۳- ورود خبرنگار و دوربین به محیط مدرسه و کلاس و بازخواست کردن و یکی به دو کردن با مسئولین مدرسه در منظر دانش‌آموزان به شکلی که در گزارش مورد نظر مشاهده شد، بسیار ناپسند و به دور از شأن محیط تعلیم و تربیت بوده است. این موضوع را از مدیرانی که اجازه این ورود و ضبط چنین گزارشی را صادر کرده‌اند، پیگیری خواهم کرد. امیدوارم همکاران صدا و سیما همانند بسیاری از گزارش‌های پیشین با کنترل هیجانات خود اجازه دهند این گونه مشکلات و خطاها با روش صحیح و منطقی و با هزینه‌های کمتر اجتماعی پیگیری و رفع شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------