نامزدی دختران با شهدا از طریق ارتباط روحی؟ / واکنش رئیس بسیج جامعه زنان



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نامزدی دختران با شهدا
رئیس بسیج جامعه زنان با تاکید بر اینکه مدعیان نامزدی با شهدا متوهم، افسرده و روانپریش هستند، گفت: به لحاظ عقلانی چنین موضوعی قابل قبول نیست و چنین ادعاهایی بسیار عجیب و غیرعقلانی هستند.

 به  گزارش ایلنا،مینو اصلانی (رئیس بسیج جامعه زنان) در واکنش به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی دختران بسیجی برای ارتباط روحی بیشتر با شهدا به نامزدی آنها در می‌آیند،‌ گفت: تاکنون چنین موضوعی را نشنیده‌ام، اما به هر حال معتقدم انسان در هر مورد باید به عقل خود رجوع کند و عقلانیت اقتضا می‌کند، همه افرادی که پیرو شهدا هستند و در مسیر زندگی‌شان از آنان الهام می‌گیرند، از سیره و وصایایشان استفاده کنند.

 

نامزدی با شهید توهم است 

وی با تاکید بر اینکه چنین اقداماتی به نوعی توهم است و در مسیر عقلانیت نیست، گفت: آن چیزی که مسلم است، مردم و بویژه جوانان با تاسی از شهدا اتفاقات بسیار خوبی را برای کشور رقم زده‌اند، به طوری که قله‌های علمی و ورزشی را فتح کرده‌اند و در دفاع از کشور و حرم اهل بیت گام برداشته‌اند و نکته مهم این است که جوانان با بهره‌گیری از راه و رسم شهدا و بهره‌گیری از سیره آنان و عمل به وصایایشان این مسیرها را طی کرده‌اند.

 

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: حال اگر کسی چنین ادعایی کند، باز هم تاکید می‌کنم به لحاظ عقلانی قابل قبول نیست و ادعای نامزدی با یک شهید موضوع بسیار عجیب و غیرعقلانی است. مسیر نامزدی و ازدواج یک مسیر کاملا مشخص است و این کار با هیچ عقل سلیمی قابل درک نیست.

 

مدعیان نامزدی با شهدا مشکلات روانی و افسردگی دارند  

اصلانی با بیان اینکه مطرح کردن چنین مسائلی در جامعه دامن زدن به یک سری توهمات و روانپریشی‌ها است، تصریح کرد: این افراد دچار نوعی روانپریشی هستند و باید با یک روانشناس در این زمینه صحبت شود، چراکه این موضوع هیچ ارتباطی با فرهنگ شهادت و شهید ندارد و هرکسی می‌شنود، تعجب می‌کند.

 

وی ادامه داد: این افراد به نوعی مشکلات روانی و افسردگی دارند و ممکن است با سر مزار یک فرد معمولی نیز چنین ادعایی را مطرح کنند. یک نوع اختلالات فکری و روحی باعث بروز چنین رفتارهایی می‌شود. 

 

با اختلال در اعتقادات و باورها مواجه هستیم 

رئیس بسیج جامعه زنان تصریح کرد: معتقدم این موضوع یک موضوع ارزشی و پیروی از شهید نیست و ممکن است، این افراد دچار یک سری اختلالات در اعتقادات و باورهایشان باشند و تاکید می‌کنم این موضوع با عقلانیت همخوانی ندارد. ما در این موضوع با چنددو کلید واژه مواجهیم، کلید واژه‌های "شهید" و "نامزد" که این دو اصلا با هم همخوانی ندارند و مرتبط نیستند، از همین‌رو معتقدم این موضوعات نمی‌تواند، برگرفته از وضعیت عادی یک فرد باشد و احتمالا ناشی از یک سری اختلالات روانی است.

 

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: خیلی‌ها هستند که به عشق شهدا تلاش می‌کنند و متن‌هایی در این باره می‌نویسند یا اینکه با عمل به وصایای شهید در زمینه‌های مختلف مانند حجاب، احترام به خانواده، مجاهدت، تلاش و کمک به مردم راه شهدا را ادامه می‌دهند و هیچ یک از این موضوعات در قالب آنچه گفته شد، نمی‌گنجد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------