مشمولان حتی الامکان در 30 کیلومتری شهر خود خدمت می کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سردار ابراهیم کریمی
جانشین سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی گفت: بر اساس تسهیلاتی که برای مشمولان سربازی در نظر گرفته شده است، تا جای ممکن، سربازان در 30 کیلومتری شهرستان خود دوره سربازی را سپری می کنند. 

سردار ابراهیم کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح شرایط بومی گزینی مشمولان نظام وظیفه، افزود: دوره خدمت سربازی با استخدام متفاوت است، در استخدام، فرد سازمان مورد علاقه خود را انتخاب می کند و سازمان مربوطه نیز نیروی مورد نیاز خود را با در نظر گرفتن شرایطی، انتخاب می کند اما در سربازی این گونه نیست.

 

وی ادامه داد: برابر قانون همه افراد ذکور باید برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند. در این راستا همه جوانان ذکور از اقصی نقاط ایران زمین، اعم از لر، ترک، کرد و فارس برای سپری کردن این دوره خود را معرفی می کنند. از سوی دیگر نیازمندیهای نیروهای مسلح در جغرافیای مختلف، متفاوت است به گونه ای که ممکن است در یک استان، یک نیازمندی و در استانی دیگر نیازمندی دیگری وجود داشته باشد.

 

سردار کریمی ادامه داد: سربازان را سازمان نظام وظیفه انتخاب نمی کند، بلکه پادگان ها بر اساس مقررات پیش بینی شده، به جذب سرباز اقدام می کنند، از آن جایی که در همه استان ها، پادگان نداریم، نیروهای مسلح افراد را به یکی از پادگان ها و نیروهای مسلح معرفی می کند که البته با لحاظ کردن شرایطی انجام می شود.

 

جانشین سازمان نظام وظیفه توضیح داد: به عنوان مثال برای افراد متاهل تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. این افراد به نیروهای مسلح معرفی می شوند، نیروهایی که در همه استان ها ساختار دارند، به عنوان مثال نیروی انتظامی در همه استانها اعم از شهرستان و روستا حضور دارد، بر این اساس متاهلان بیشتر به نیروی انتظامی، سپاه و بخشی هم در ارتش سازماندهی می شوند.

 

سردار کریمی افزود: برای اینکه سایر افراد نیز از تسهیلاتی برخوردار شوند، مقرر شده است تا افراد حتی الامکان در 30 کیلومتری شهرستان یا استان خود سازماندهی شوند، به گونه ای که محل خدمت فرد با محل سکونت او بیش از 30 کیلومتر فاصله نداشته باشد.

 

وی تصریح کرد: البته این امکان برای همه سربازان امکانپذیر نیست چرا که بخشی از مرزهای کشور به این سربازان نیاز دارند بر این اساس غیر از نیروهای کادری که در مرزها به کار گرفته شده اند از نیروهای سرباز در این بخش نیز استفاده می شود. از آن جایی که یگان های دوردستی برای دفاع از کشور و ایجاد امنیت داریم که باید آنها نیز پر شود، برخی مشمولان به این بخش ها معرفی می شوند.

 

کریمی در پاسخ به این سوال که محل خدمت سربازی پسران برای خانواده ها به دغدغه تبدیل شده است، چه توصیه ای به خانواده ها دارید؟ گفت: خانواده ها هیچ دغدغه ای نداشته باشند حتی اگر خدمت سربازی فرزندان آنها در مناطق دور دست افتاده باشد، تمام تلاش نیروهای مسلح این است تا آنها در آسایش و امنیت باشند و علاوه براین مهارت آموزشی آنها و مباحثی که ضرورت دارد سرباز به آن بپردازد، حفظ شود.

 

جانشین سازمان نظام وظیفه نیروی انتظامی تاکید کرد: از سوی دیگر شرایطی فراهم شده است تا سربازان مناطق درگیر و عملیاتی از 21 ماه خدمت سربازی، کمتر خدمت کنند چرا که خدمت سربازی از 18 تا 21 ماه تعریف شده است. بر این اساس محل خدمت سرباز هر چه عملیاتی تر و سخت تر باشد، دوره خدمت او کمتر محاسبه می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------